Vilken sorts yoga?

Rie

Trådstartare
Nu när världen börjar återgå till det någorlunda normala, och jag kommer att få jobba hemifrån några dagar/vecka så kan jag troligen delta i någon aktivitet.
Har funderingar på yoga, men det finns ju så många olika och jag har ingen aning om vilken som passar mig.
Det jag är ute efter är att träna smidighet, balans och att kanske öka på en eller två muskler en aning.
Vad heter den sortens yoga? Är helt nybörjare.

Jag skulle lätt kolla om det finns en Satyananda-yogaskola i närheten. Mycket smidighet och balans som både blir fysisk och mental/emotionell. I fortsättningsklasser rejält med styrka.

Hathayoga? Är väl en av de vanligaste yoga-formerna. Klasserna brukar heta lite olika beroende på studio. Där jag yogar kallas de ofta för ”yoga flow” eller liknande.

Men annars gillar jag Ashtanga eller LYT-yoga också som är tyngre former av yoga.

Senast ändrad:
Vinyasayoga kanske? Vinyasayogan handlar mycket om att skapa ett flöde mellan positionerna, och att inte statiskt hålla positioner under lång tid. Varianter på detta kallas ofta något i stil med "Flow" i olika pass of kurser.

Jag tycker vinyasayoga har en bra balans mellan andning, balans, smidighet och styrka, beroende lite på vilka positioner som används i flödena 😊

Om du har gymkort på en kedja som erbjuder lite olika yogaformer hade jag testat lite olika pass för att se vad som passar just dig.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 159
Senast: Amha
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 077
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 501
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Jag har smått börjat spana efter en ny hund och börjat kika på lite raser, men jag hittar ingen som känns som riktigt min sort. Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 630
Senast: Nattfjäril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?