vilken sort miniraler ger du?

K

karuso_00

när min häst får det vanligaste, steniga miniralerna så vägrar han att äta, men om han får kraffts miniraler i pellets form så kan han äta dom nästan ur handen!!!:d
ren nyfikenhet på hur ni gör....:D
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Min äter krafft miner blå i pelletsform.
han skulle säkert äta ..granulat heter det va? de grusiga? aja han skulle nog äta de me bara man blandade det i beforn. men jag tycker det ser godare ut me pellets=) så då får han de=)
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

karuso_00 skrev:
när min häst får det vanligaste, steniga miniralerna så vägrar han att äta, men om han får kraffts miniraler i pellets form så kan han äta dom nästan ur handen!!!:d
ren nyfikenhet på hur ni gör....:D

Våra äter pellets mineraler. När de fick de granulerade "pillade" de bort dessa ur maten, fast vi blandade upp med betfor!!! :angel:
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

precis så gör min oxå, även om det är blandat med betfor, havre o krafft sport... förstår inte hur dom lyckas egentligen:angel:
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Min får kraffts miner vit (i pellets form). Nu kommer jag dock inte ihåg om min käkade sina mineraler eller inte när hon stog på fältis å fick mineraler i pulveraktig form.

Men det finns många smarta hästar det säger jag bara, när vi praktiserade på fältis så hade vi två stycken som var helt omöjliga att ge mineraler. Mineralerna hamnade som kakor i botten på krubban. Vi provade tillochmed att blanda ut mineraler i betforen men dom kom undan en då. Dom kan sina saker ibland :devil:
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Vill du veta hur dom gör?

Våra älsklingar är så pass smarta så att dom låter mineralerna sjukna för att sedan äta upp det goda avanför. fast får dom tillexempel havre eller liknande oxå så äter dom en stund men lyckas undvika mineralerna (det mesta iaf) så får dom sjunka ner till botten med betforvattnet som sedan sugs upp.
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

min äter pelleterade från hippo

men sen e min en rikigt soptunna,finns inget han inte ätit hittils (förutom buttan)
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Vi använder också Krafft pelletsmineraler, de funkar jättebra :)
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

jaja det kan jag ju förstå att den inte äter buttan, det smakar ju verkligen skit alltså!!! har du smakat vad man tvingar i hästar? det har jag....:eek:
min äter oxå allt allt från mammas bullar till sockerkaka, men absolut inte mineraler....:rofl:
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Min äter Krafft Miner Grön i pelletsform. Började igår, och han verkar gilla de hittills i alla fall.
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Min ponny äter Kraffts mineraler grön, i pellets form.
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Vitafor Solid tror jag att det heter .. Ser ut som mini pellets o min ponny äter det iaf:)
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Okej, hade ingen anning om att det finns speciela mineraler för avel. är Nutri base ett märke antar jag, eller?
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Det är ett mineralmärke.
Det står NutriBase.

Tittade just på hinken och det är Kurant som är tillverkare.

Det finns Avel, Sport och flera andra.
En av dom få mineralsorterna vi lyckas peta i våra kräsna, läs odrägligt bortskämda, fölston...

AM
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Ah, okej. inget vi har häromkring i denna lilla "håla" jag bor i.

Jasså vad trevligt, sådant är jobbigt. tycker det är så skönt med mitt ej direkt kräsna sto. Hon äter oftast om än suckandes. enda man inte fått i den är lusern pellets å det gick i i några veckor först.

Kan tänka mig vilket jobb det är med kräsna hästar.
 
Sv: vilken sort miniraler ger du?

Jag har samma erfarenhet som du; "gruset" sorterar de gärna bort, men pelletsen smakar mums! Så pelleterade mineraler är vad jag köper nuförtiden.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
552
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp