...än att som i Cranberrys fall ta bort en häst som bara är halt vid böjprov och som vet bedömer ha goda chanser att bli frisk. Som jag har tolkat Cranberry rör det sig inte heller om någon speciellt gammal häst.
Det finns ytterligare en stor skillnad: ....
Den vet som Cranberry anlitat bedömde tydligen inte att det var befogat att slå ur hennes häst utan att försts ha behandlat den. Vet ska ju t o m ha menat att det fanns goda chanser till full funktion igen.
Sedan förstår jag självklart det dilemma Cranberry har hamnat i med växande tvillingmage och allt, MEN jag fortsätter hävda att man kan lösa det mesta med envishet o fantasi.
Anna-Karin
Hästen är 10. Den är 3 grader halt vid böjprov på bf. Varför det inte går att se att hon haltar utan böjprov är för att hästen inte kan bestämma var hon har ondast, och då blir det "ren" gång enligt vet.
Varför jag bad att få henne utdömd står i tidigare svar.
Varför jag vet att veterinären vet att jag gärna kämpar extra och därför (i normala fall) gärna skulle behandla även en dålig prognos står också i svar ovan.
Varför jag inte vill sälja för billigt eller skänka står också i tidigare svar.
Foder är något jag börjat fundera på även om det inte är en lösning som innan skulle varit aktuell alls.
Lösdrift är också något som jag innan inte tyckt skulle vara aktuellt, men som jag får börja fundera på.
Anledningen till att jag ber om hjälp på förslag här är för att jag helst inte vill slå ut henne med tanke på att prognosen är god..
Du tycks ha bestämt dig att jag är en kall människa som till varje pris vill avliva min häst?
Så tänker jag inte, men hellre avlivning utan veterinärs utdömning (och därmed utan försäkringspengar, vilket jag tycker visar att jag inte bara tänker på pengarna, som många verkar välja att tro) än ett osäkert öde..
Jag har fått många bra förslag, men också mycket tjafs ang. avlivning. Ok, min forulering i originalinlägget är luddig, det kan jag hålla med om. Men jag har i senare inlägg förklarat mig, jag hoppas att de också läses?
Fler frågor besvaras gärna, men inte samma om och om igen.
mvh, cranberry