Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

Sv: Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

När det gäller modell på koppar så gillar jag den typen ninnurur visar (fast utan groda) men får jag välja hemma så blir det nästan alltid muminmuggar. Inte för att dom är bra utan för att dom är så fina och gör mig på bra humör :)

Angående själva motiven så säger jag att det är fint med lite olika sorter som motiv (så allt från araber och nordisar till halvblod och shettisar) för då kan man ju om inte annat hitta "sin" ras om det nu inte finns någon som påminner ens egen häst i färg och teckning (vilket många verkar önska sig :laugh: )

Barnsliga eller kanske typ vackra men med nån sorts lite barnsligare sagotouch. Enhörningar och sånt :)

Båt- och picknickmuggar. När jag var liten tyckte jag dom var hemska, nu är dom barndom och sommar :love:.

Stora lattemuggar, i storlek som sådant stort glas som flera skrivit, eller i andra hand stor lite bullig kopp. Stor termosmugg använder jag dagligen.
Alla muggarna ska helst inte vara kantiga utan runda och lite bulliga, även termosmuggen..
Det viktigaste är att det får plats mycket, dricker oftast vatten, kakao eller eller latte med vääldigt mycket mjölk :angel:. Men tycker inte om att dricka vatten ur små glas eller koppar, dricker helst vatten ur stora muggar/termos också.

Som motiv, en flicka som sitter på sin ponny/häst och kramar om den (utan träns och sadel), eller andra kärleksfulla ögonblick, som en häst som nosar på en kanin, liten flicka/pojke som klappar stor häst på mulen/ger den ett äpple, flicka som sover bredvid häst, ponny insalgen i rosett mm.

Typ sagokänsla tycker jag om.. :love:

Prinsesstema, prinsessa och sin prins med häst också.

Eller en häst som ligger ned, tycker inte det är så vanligt som motiv.

Annars tycker jag om spanska hästar som tex, stegrar, går spansk skritt, visar upp sig mm.

Vit med färgmotiv tycker jag :).

Senast ändrad:

Jag har också fått veta, när jag skulle välja form, att höga och smala muggar säljer urdåligt. Jag blev förvånad eftersom i England är just de muggarna (med lite utsvängd läpp upptill) absolut vanligast!

Jag gillar också stora rejäla muggar, men inte gigantiska, då blir drycken kall för fort. Iittalas (finns på bild tidigare i tråden) är perfekta tycker jag! Jag gillar även Lattemuggar utan öra :)

Mon Amie-formen gillar jag också, har lyckats hitta en sån i urvalet!

Hej, förresten! :laugh:

Hej Lena! :laugh:

Nu har jag läst resten av tråden (inte bara första sidan) och vill komplettera med att jag definitivt föredrar vackra muggar framför roliga. Tycker att ganska enkla "konturer" av hästar skulle vara jättesnyggt! På Arlanda t ex kan man köpa brickor (och påsar) med konturer av dalahästar - tycker de är jättesnygga! Trodde det var Designhouse Stockholm som gör dem - men nu när jag googlar hittar jag dem inte... Brickorna finns även på Luleå flygplats och säkert på fler ställen där man säljer souvenirer - så du kanske har sett dem? Där är det många konturer av dala hästar i olika nyanser "ton i ton". Jag kan tänka mig att både någon enstaka häst resp flera hästar blir snyggt - och att man även kan göra dem mer färgglada!

När det gäller dina muggar på Hööks så köpte jag flera uppsättningar i våras och skänkte som priser till vårt klubbmästerskap. Det blev väldigt populärt! Vi hade prisbord där man fick välja pris - och muggarna försvann snabbt!

De skickade en felaktig faktura som jag mailade och talade om att jag inte hade för avsikt att betala...då spärrade de mig som hämnd! :cool:

Men vad dumt

På tal om grodmuggar, sidan roliga prylar har sådana muggar med haj och bläckfisk. Kanske kan de ta hem med grodor också, var väl någon här som var på jakt efter en sådan?

Jag gillar tekopp utan öra. Gillar när man kan hålla runt den och värma händerna. Kopparna jag gillar bäst är jobbets, en del tror att det är små vaser...;) Dricker inte kaffe, så det kan jag inte svara på.

Älskar också Muminmuggarna, men de är kvar hemma hos mamma så jag dricker inte ur de längre. :(

I övrigt gillar jag också "baljorna", men även de är kvar hos mamma. Så nu är favoritte-muggen ett par lila med tjock kant. Vid kaffe eller juice dricker jag ur mina WWF-muggar som har en tunnare kant, de rymmer liite mer än 2 dl. De lila rymmer ca 3 dl.

*kl*

från och med idag dricker jag ur en sån här i skolan:
Bodum%20Travel%20Press%20-%20White-2T.jpg

Får väl återkomma med huruvida den är bra eller inte, men den verkar lovande :)

Jag har också "haft" en grodmugg, kom jag på nu, fast den var iofs inte min, utan min absoluta favoritkopp att dricka ur på ett café där alla kaffekoppar/muggar var olika.
Koppen i sig var kanske inte så speciell, beige och grön lite tjockare modell, men i botten på koppen satt en liten groda! Första gången hällde jag i kaffe utan att upptäcka grodan innan, så det var en rolig överraskning att hitta i botten när man kom så långt på sitt kaffe :D :love:

Sen la cafét ner och de skänkte bort alla sina koppar, men tyvärr var ajg så långsam att någon annan han ta grodmuggen före mig :(

:eek: Jag har haft en sån mugg! Den var i vanlig-rak-kaffekoppsmodell och typ gul-vit-beige i färgen. På utsidan stod det "For my best friend" eller nåt liknande, och inuti så fanns det en groda. Jag köpte den på en loppis för kanske 10-12 år sen, och sålde den precis på en loppis nu i höstas!

åh, ännu en grodmugg! :o :D
på "min" vill jag minnas att det stod "Preeti", och vad det är har jag ingen aning om. Googlade en gång och fick bara svaret att det kunde vara ett indiskt flicknamn, så det kanske var det som menades... :p

*kl*
Har precis köpt nya muggar som jag är så sjukt nöjd med fr Bloomingville

115052965450401520_5zD34r3b_c.jpg

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 400
Senast: cassiopeja
·
I
Hästvård Har en liten undran, och innan jag själv får ett ångestanfall vill jag bara höra vad ni tror detta kan vara. (Klinik kommer ringas)...
Svar
14
· Visningar
2 341
Senast: Zipp2010
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka