Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

Sv: Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

kl

Här är min favoritmugg :love:
Tycker det är gulligt också när det är nåt litet på insidan av muggen och på handtaget (är små råttor på handtaget, syns inte på bilden)

kc32_globe_cat_m.jpg

Hm, nu vart bilden väldigt liten men det kanske går att se ändå!
Var dock ett fördärv att hitta hemsidan muggen kommer ifrån, så mycket gulligt!!!

Åh, nu minns jag en sån fin mugg som en kompis hade :love:

Den var handgjord i keramik, örat var en klättrande katt med tassarna sträckta upp mot kanten. Och i botten av muggen satt en plirande liten mus :)

Mycket praktisk :)
gör det otroligt lätt att ta med hemifrån och fixa kaffe på nolltid i skolan, där allt man har att tillgå är en vattenkokare. Pressfiltret håller tätt också, jag var lite rädd för att få sump i kaffet, men det håller sig fint på botten :D

Roliga muggar är fruktansvärt. Jag dricker ur Herta Bengtssons "rosmarin", har dem i vitt, rosa och grått. Vackra, lagom stora och tyvärr svårfunna. Jag samlar desperat på mig alla jag hittar och drömmer om att hitta assietterna.

Hur kommer det sig att dom är så svåra att hitta? Tillverkas dom inte längre? För dom var verkligen jätte fina!

En sådan här till "vardags"
dsc_3005_186418202.jpg

O när det ska mysas ner i soffan med te i soffan så har jag en enorm från Kerstin Tillberg
1684189-origpic-b7ea50.jpg

Jag har liknande muggar utan bild. Jättebra form. Sen får man plats med mycket. :)

De tillverkades 1957-1966, Rörstrand.

Jag har 12-14 koppar idag, så det är inte kris, men vill ha några i reserv.
saknar bara assietterna, och vill inte köpa hel servis.
Sen är ju jakten en del av det roliga kan jag tycka:)

Tack, men Mateus är keramik och inte porslin, det blir bara naggar och fult.
Jag är porslinsnörd deluxe, men tack för tanken och förslag:)

Åh!! Den hade jag inte heller sett!! Finns den i katalogen? Jag gillar formen på den/min mugg!

Det var sådana jag köpte ett antal uppsättningar av på Hööks tidigt i våras och skänkte som priser till vår tävling. MKT populära, som sagt! Tror inte jag sett dem där sedan dess...

Och som jag visade bild på. :angel: Reades ut på Hööks hemsida som sagt.

Ah, det är det ju! Tänkte inte på det, var mer fokuserad på formen :) Dina var verkligen jättefina!

Dricker te, och dricker inte ur typiska temuggar, enbart porslin, aldrig glas, inte för stora, då kallnar bara teet direkt. Jag har två gröna muggar med hästmotiv som jag gillar väldigt mycket:laugh:

Hemma dricker jag i princip allt och alltid ur en svart mugg som är i ett lite större format

9507652-origpic-6947b9.jpg

På jobbet brukar jag dricka te eller varm choklad ur en rosa, blommig mugg som är lite smalare
mugg---blommig.jpg

Den gröna Furbergmuggen som PopcornPlayer visade bild på är min favoritmodell på mugg, då jag är en tedrickare i stora mått så älskar jag dem för att dem är lite kraftiga så man inte bränner sig och värmen håller ett bra tag :bow::love:
har dock med annat motiv tyvärr som inte är LF´s men hittar jag med Furberg motiv ska jag stor shoppa. :banana: :love:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 400
Senast: cassiopeja
·
I
Hästvård Har en liten undran, och innan jag själv får ett ångestanfall vill jag bara höra vad ni tror detta kan vara. (Klinik kommer ringas)...
Svar
14
· Visningar
2 341
Senast: Zipp2010
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka