Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

Sv: Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

Ja DET tror jag nog det blir!

Muggen på din bild har jag många av här hemma :laugh: Utflyktsmuggar, campingmuggar, skolmuggar.... Én öser jag hundfoder ur säcken med! Funkar till allt!

Det är så härligt att höra dig vara så eld och lågor över ditt jobb! :love: Jag ser fram emot resultatet! Det kanske blir en bra tvåårspresent till dottern i slutet av mars :idea:

Då är våra döttrar lika gamla :) och får kanske samma present ;)

Vad tycker ni mer, då - ska muggar vara roliga eller vackra? :laugh:

Mitt vuxna jag säger Vackra!

men min barnsliga sida (som förvånande ofta segrar i alla möjliga lägen) säger Roliga! :p:D;)

Måste man välja?

ser också fram emot att få se resultatet :bump::banana:

Nix, man behöver inte välja ;) Det blir bägge!

Färg eller snajsigt svartvitt, då? Eller bägge?

Fäääääääääääääärg!!!!! :)
Fast just hästmotivet bör vara en svart häst med strimbläs och två vita halvstrumpor bak... :angel:

Fäääääääärrrrrg :bump::banana:

(och för min del får hästar gärna vara både röda, blå och prickiga :love: )

Näää, brun med genomgående bläs och vita halvstrumpor på båda vänsterbenen! :mad: :angel:

Vi kanske ska bomba tråden med motivförslag? :D

Enhörningar och pegasusar i mängder vackra vackra vackra å dom behöver defenitivt inte vara vita :D

En mugg med ett motiv som "går runt hela vägen", ex. flera olika typer av hästar. En mugg som är fin från alla vinklar, så man inte riskerar att sätta handen över motivet ;)

Gärna en termosmugg! :)

Men så bra! (med metall mugg.)

Och klart att muggarna ska vara i färg! Massor utav färg, det kan inte bli för mycket!

Iiih vad jag blev förväntansfull.

Du bad om det! ;) :angel:

4653_107428240711_7702875_n.jpg

8725_177881225711_2095356_n.jpg

8725_177881380711_8265415_n.jpg

8725_177881410711_762126_n.jpg

4653_107428250711_6412102_n.jpg

Jag dricker ur porslinsmuggar, varierar lite i formen men jag vill att de skall ha tunna kanter. Tjocka kanter är jag inte så förtjust i, tyvärr är många av indiskas annars så väldigt fina muggar tjockkantade.

Liten privat undersökning...:angel:

Vilken typ av kopp/mugg dricker ni helst och oftast ur? Givetvis beroende på VAD ni dricker, men det kvittar. Liten porslinsmugg? Stor Latte? Glas? Stor tekopp? Mugg? Ska den vara stor eller liten?

Nån typ av mugg ni INTE vill veta av?

Hur ofta använder ni en sån där termosmugg med lock, som man kan ta med sig?

Tacksam för svar! :laugh:

Lena

Jag dricker Earl Grey te - OFTA och i STORA mängder! Och muggen är nästan lika viktig som muggen! Helt raka samt "höga och smala" går definitivt bort! De ska vara stora och vida. Precis som Tanten tycker jag dock att t ex Indiskas "baljor" är alldeles för tunga och klumpiga.

Har MASSOR av temuggar, men tre absoluta favoriter:

tekopp.jpg

Den här är från Argilla krukmakeri i Löderup (Skåne). Har den i två olika storlekar.

tenjutning.jpg

Swedish Grace från Rörstrand, den större modellen, kan anas här. Hittade tyvärr ingen annan bild...

DSC03542.jpg

Min nyaste favorit - Mon Amie i nyutgåva.

Dricker självklart te även i stallet - och i bilen till och från stallet förståss! I bilen använder jag oftast termosmugg eftersom den är hög och smal så det är mindre risk att spilla. Undviker dock helst att sätta på locket - eftersom smaken på teet då förändras till det sämre. (Av den anledningen har jag heller aldrig te i en termos - bara tevatten.)

Självklart spelar utseendet/dekoren på muggen roll också - men formen går alltid först.

Jag har också fått veta, när jag skulle välja form, att höga och smala muggar säljer urdåligt. Jag blev förvånad eftersom i England är just de muggarna (med lite utsvängd läpp upptill) absolut vanligast!

Jag gillar också stora rejäla muggar, men inte gigantiska, då blir drycken kall för fort. Iittalas (finns på bild tidigare i tråden) är perfekta tycker jag! Jag gillar även Lattemuggar utan öra :)

Mon Amie-formen gillar jag också, har lyckats hitta en sån i urvalet!

Hej, förresten! :laugh:

Men så bra! (med metall mugg.)

Och klart att muggarna ska vara i färg! Massor utav färg, det kan inte bli för mycket!

Iiih vad jag blev förväntansfull.

Hmmmmm, det blir nog inte metall..... Men jag har en av den aktuella modellen, hade kaffe i den idag och den höll värmen hur bra som helst. Den är liksom dubbel.

Det är så härligt att höra dig vara så eld och lågor över ditt jobb! :love: Jag ser fram emot resultatet! Det kanske blir en bra tvåårspresent till dottern i slutet av mars
Och till dig själv i "två år som mamma"-present? :idea:
De kan väl vara både roliga och vackra!

Som stallmuggar använder vi alltid plastmuggar, det känns säkrast så.
7318140960034_1_15729.jpg

Jag skriver genast upp mig på intresselistan för dessa kommande muggar!
De hade vi som godismuggar när jag var liten! :love:

Rolig eller vacker?
Måste det ena utesluta det andra?

Bägge! :love:

Fäääääääääääääärg!!!!! :)
Fast just hästmotivet bör vara en svart häst med strimbläs och två vita halvstrumpor bak... :angel:

Den beskrivningen låter bekant...! :D :love:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 400
Senast: cassiopeja
·
I
Hästvård Har en liten undran, och innan jag själv får ett ångestanfall vill jag bara höra vad ni tror detta kan vara. (Klinik kommer ringas)...
Svar
14
· Visningar
2 341
Senast: Zipp2010
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka