Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

Sv: Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

Jag håller alltid överst där det inte kaffet är. Men i början när glaset är fullt och kaffet är som varmast ser det inte jättemacho ut när jag försöker hålla allra överst med två fingrar och får i mig en liten klunk :angel: :cool:

Fast glaset ska ju inte vara fullt! Det är ju det som är tricket. Lämna minst tre cm i toppen på glaset.

Sen är du oavsett inte särskilt matcho, vilket är en komplimang!

Och hur kommer alla vi informeras när det fina är klart? Du får typ hinta lite här i tråden eller nåt :angel: :D

*kl

Jag hoppas termosmugg ingår i kollektionen :D Använder i bilen på väg till jobbet och i bussen på jobbet :love:

....och varför läste jag den här tråden då...? Förr hade jag en del fräna tekoppar (men bara en av varje sort/färg) men har med åren blivit förslappad.
Nu ska här rensas i tekoppsskåpet.....
Det finns ju en hel del bra förslag här....

Du behöver ju inte säga precis men säga att nu är det dags för oss att googla lite? Och kanske några passande googlingsord? :D

Du behöver ju inte säga precis men säga att nu är det dags för oss att googla lite? Och kanske några passande googlingsord? :D

Hehe! Jag får väl lägga in en kryptisk tråd här...... Men än vet jag inte när, och inte var heller ... Bara att och att dom kommer att bli superfina och många olika !! Många sorter och typer ;-) Jag är hur glad som helst!

Det är så härligt att höra dig vara så eld och lågor över ditt jobb! :love: Jag ser fram emot resultatet! Det kanske blir en bra tvåårspresent till dottern i slutet av mars :idea:

KL

Hemma dricks det alltid ur en veronagron Hoganas jumbomugg (500ml). Optimal formgivning enligt mig sjalv, tyvarr som alla vet gors den inte langre :cry:. De nya muggarna har jag inte provat annu...

Pa jobbet har jag en sadan har: http://www.maxwellandwilliams.com/mw/maxwell-williams-dinnerware-mugs-cup-saucers-demi-confetti-flared-mug-500ml-cf4411.asp fanns i en mangd olika farger och storlekar.

Har aven ett par lattemuggar(500 ml) fran detta stalle: http://www.whittard.co.uk/china/china_by_design/stripes_spots/bright_stripe_latte_mug.htm

Har inte hittat nagra fargglada stora muggar i detta land annu... Far val passa pa att shoppa nar jag aker hem till svedala i ju.

//krusan

Åh då hoppas hoppas jag att termosmuggen inte bara kommer bestå utav plast som de flesta, dom håller ju inte värmen alls bra :(

Ja den blir av metall, om jag inte minns alldeles uppåt väggarna fel!

Vad tycker ni mer, då - ska muggar vara roliga eller vackra? :laugh:

Av någon anledning föredrar jag vackra muggar/koppar, men roliga termosmuggar :)

Edit:
här är termosmuggen jag nämnde i ett tidigare inlägg. Får mig alltid att le, för det första, och är enligt mig en ganska bra utformning av mugg också, med bra drickpip etc.
Img-TMM27-1-XX_1.jpg

Av någon anledning föredrar jag vackra muggar/koppar, men roliga termosmuggar :)

Edit:
här är termosmuggen jag nämnde i ett tidigare inlägg. Får mig alltid att le, för det första, och är enligt mig en ganska bra utformning av mugg också, med bra drickpip etc.
Img-TMM27-1-XX_1.jpg

:angel: ;) :cool:

Minns du var du köpte den?

Oj, det var i nån liten presentbutik i antingen Gamla stan i Stockholm eller Haga i Göteborg, bra minne jag har va? ;) :D

Den finns på lite olika ställen online också, om man googlar lite på Mumin, termosmugg och citatet ovan :)

De kan väl vara både roliga och vackra! :)

Termosmuggar är jättebra, men SNÄLLA se till så att det blir en modell som man kan diska i maskin!!! :bow:
Som stallmuggar använder vi alltid plastmuggar, det känns säkrast så.
7318140960034_1_15729.jpg

Jag skriver genast upp mig på intresselistan för dessa kommande muggar! :love:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 400
Senast: cassiopeja
·
I
Hästvård Har en liten undran, och innan jag själv får ett ångestanfall vill jag bara höra vad ni tror detta kan vara. (Klinik kommer ringas)...
Svar
14
· Visningar
2 341
Senast: Zipp2010
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka