Vilken sida rider man på i England?!

Xoya

Trådstartare
När jag stod och diskade så började jag filosofera(som jag
brukar göra)lite om England och om ridning med häst i trafiken.

I Egnland har dom ju vänster trafik och eftersom vi i Sverige har
högertrafik och hästen räknas som ett fordon i trafiken så är det ju högertrafik för hästen med.

Men på vilken sida rider man i England i trafiken och vilka regler gäller egentligen för häst där om man rider i trafik?!:confused:
Mvh Xoya.

Senast ändrad:
Sv: Vilken sida rider man på i England?!

Intressant! Har jag också undrat över. Väntar med spänning på svar från någon som vet :D

Om du rider i trafiken i England så rider man på vänstersidan.
Hästen är ju som sagt ett fordon och eftersom bilarna kör till vänster så blir det samma sak för hästarna :)

I Schweiz är det ju högertrafik precis som här, och man rider även på höger sida av vägen. Däremot håller man till vänster i ridhuset!

Japps, man rider på vänster sida här :)

Men har funderat ett tag nu på vilken sida man rider på i ridhuset :o
varit här och ridit i ridhus nu i 3 månader, men gör alltid nån snygg undanmanöver när det kommer hästar i andra varvet :angel:
Nån som vet?

Hehe....det hade varit kul och veta. =)

Tog reda på det idag.. vart inte så roligt som jag trodde :angel:

Man håller till höger här ockå.. Fast det är ju lite skumt i sig...

Ibland undrar jag om de vet själva. Min kompis sa till mig att hålla till vänster i ridhuset, men tränaren säger höger. Så nu håller jag till höger.

När jag var i London reds hästarna i vänstertrafik, även på de uppkörda ridbanorna. Men jag kan tänka mig att det varierar lite.. I trafiken måste de iaf rida i vänstertrafik - hästen är ett fordon.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 799
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 471
Senast: Bison
·
Hästmänniskan 1. Jag "ska bara" rida femtio meter längs stora vägen för att komma till bättre ridväg, så jag rider på vänster sida. Det känns bättre...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 239
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 332
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V