Vilken sele till denna vagn?

Elma_vip

Trådstartare
Hej, jag undrar vad man ska ha för typ av sele till en sån här typ av vagn?
Går det bra med en bröstsele?

th_3780792_01012006210113.jpg

Mvh Diana

Sv: Vilken sele till denna vagn?

Ja men vad är det för vagn?
Om det är en äldre lättare trilla, tvåaxlad går det bra med en bröstsele annars gärna loksele! :)

/Lisa

Okej, hehe, jag vet faktiskt inte vad det är för någon vagn.. :S känner en som har en sån som han inte använder längre pga att han inte har hästen kvar.. =(

ingen mer som har någon aning om vad man ska ha för nån sele till vagnen.???

En collersele skulle vara skitsnyggt :) Drömma..

Loksele funkar bra, eller en vanlig bröstsele bara. Är det svängel på den du har med?

/jenny

Okej.. men kan inte du säga vad det är då? :P sitter den längst fram på vagnen?

Okej, =) då va en svängel ungeför det jag trodde att det var. :P

Det går mycket bra att köra den där vagnen med bröstsele bara du får hjul på den.Om du sätter på saabaxlar med gummihjul så får du en mycket lättgående vagn.:)

Okej. tack.. =) Har någon en bild på en/några typer av bröstselar??
Väldigt tacksam för svar! =)

Mvh Diana

På min brösta så finns det bara korta läderremmar, hur ska jag då sätta fast dom i svängeln? de är verkligen jätte korta.. :S

Vad är de för sele du har?.....modell denna
6008.jpg
...isf tror det är skakelremmar du menar som är "dom korta remmarna"..eller?!..dom är inte till för att fästa i svängeln, där ska du ha draglinorna

Okej, har ingen sele än, bara en brösta.. :P Vet inte om det är skakelremmar eller vad det är, men dom sitter liksom fast/ihop med bröstan..

Jag låg och tänka på din bröst igår kväll & det måste bara en travbrösta du har...skulle jag tro.
Tipset "_L_" gav är super....har själv en "Standard sele" från Equilex och jag är jätte nöjd med den..vet att det är fler här på Buke som har den & som också är nöjda.

Lycka till!!

Okej.. =) Det är nåt liknande i alla fall.. Den har i alla fall sånna där korta remmar som den på bilden har.. =)

Jag tycker det låter som att du har lite för lite kunskap om körning för att ge dig ut med en körhäst och trilla Kontakta en körförening som kan hjälpa dig anpassa selen, som du antagligen måste fixa med lite innan du kan ge dig ut. Eller köp en helt komplett sele så vet du att din häst får en bra sele på direkten! 2800 är jättebilligt för en ny komplett bra sele med baksele o draglinor!

Du har ändå några månaders pyssel med din vagn misstänker jag, så börja spara och läs allt om körning. /jenny

Okej.. =) jag letar efter böcker om körning, men än har jag inte hittat nåt.. :S

Finns en bra DVD .."Körning från koja till slott"...har den själv..kan rekomendera den.

tog kort på min brösta idag, inte så bra kort men, kan man använda den när man kör?
th_SP_A1038.jpg

här finns det en större bild på den:
Elma__vip

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
620
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Efwa
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka