Vilken sele till denna vagn?

Sv: Vilken sele till denna vagn?

mazariin skrev:
Suck.. Problemet är att skitselar överhuvud taget existerar..
Precis, men tyvärr så kommer nog skitselarna att finnas så länge som folk köper dem... Tyvärr så verkar folk köpa dem så länge de finns, för de är billiga... :devil: :devil: :devil: Tyvärr så är den enda som blir glad plånboken... Och det är det inte värt...

Har någon fler än jag också lagt märke till att hööks inte längre säljer riktiga bröstselar utan bara skitselen?

Jag tänkte på de när jag kollade i katalogen...trodde först dom hade slutat sälja körutrustning helt,men någonstans längtsbak fanns ädr en sida....hmm..

Jag frågade hööks det och de svarade att det var bättre omsättning på skitselen. Och att folk var nöjda ...bla bla skitsnack bla bla..

Bojkott!

Elma_vip skrev:
Okej, jo för hon hade kört sin häst med en sån, och det hade gått bra..

Det är många som rider med skitsadlar "och det går bra" :eek:
Har ägaren verkligen tagit ut någon som kan det där med ryggar och frågat den då eller? :cry:
Jag har sett folk som inte fattar varför hästen bockar, inte vill gå fram, springer livet ur sig eller likande. Ja, men ligger sadeln som skräp får man räkna med reaktioner från hästarna! Alla reagerar vi olika. Vad gör du när du har sten i skon?! :mad:
Jag blir så arg på alla som är så pass ignoranta att de inte tar reda på fakta!
Jag kan ingenting om körning men med sunt förnuft förstår man att selen måste ligga bra för att hästen ska må bra = samma sak som med all annan utrustning.

OBS! Detta inlägg är ej menat som personpåhopp utan som ett allmänt uttryck för min frustration!!

finns inte med i katalogen
men i butiken finns de fortfarande
fast de har nog minskat på sortimentet

De som finns säljs kanske ut i butiken. Men jag har kännt på deras riktiga sele och jag var inte så förtjust. Sen var den dyrare än börjes tror jag så det kan ju vara en förklaring till att den inte säljs till folk som vet vad rätt utrustning är. Synd bara att de ska sälja skitselen...

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
620
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Efwa
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka