Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Armani__

Trådstartare
ååååååh, vi är så stolta över vår rottweiler! Han gick mentaltest igår och fick sådana lovord av uppfödare och andra hundägare, han var stjärnan igår sa uppfödaren!
Hon sa dessutom att hon ville ställa ut honom och sedan ta valpar på honom för att han har ett så bra psyke och dessutom mycket vacker att titta på.

Efter en sådan dålig start i livet som han har haft så var detta en stor revanch för honom, och självklart för oss också. Även "problem-hundar" kan lyckas i livet.

Kanske onödig tråd för många, men vi är så stolta över honom så jag var tvungen att skriva av mig lite! Hoppas fler än vi gillar honom. Kommentera gärna, dock inga speciella bilder, bara lite från dagen igår. Lite bilder följer nedan:

4953303.jpg.


4953382.jpg.


4953306.jpg.


4953386.jpg.


4953381.jpg.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Vilken otroligt vacker Rottis!
Man ser verkligen att han är hane, han utstrålar styrka och självförtoende. Väldigt fin.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Tack så hemskt mycket! Ja han är verkligen en stilig herre.

/Fanny.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Tack, ja han är verkligen maskulin i sitt utseende.

Tack än en gång, era ord värmer..

/Fanny.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

vilken kennel komemr han ifrån?

Hejsan!

Jag vet faktiskt inte vad kenneln heter, men han heter Nirogårdens Dusty, så kanske kenneln heter Nirogården? Kan det vara så simpelt?

Han kommer i alla fall från en kvinna i Tollarp (utanför Kristianstad) som heter Carola.

/Fanny.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Lite dåligt med svar.. 68 som har tittat, men endast 3 som har svarat..

Putteliputt :angel:
Ni kanske gör såhär? (Sover)
4558487.jpg.


/Fanny.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Han ser faktiskt riktigt läcker ut, ska bli spännande att se vad ni får för kritik på honom på utställningarna! :d
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Grattis! Vad roligt, och jättefin är han också!
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Jätte fin, vad roligt att det gick så bra :)

Han e så lik Maxam :love:
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Tack allesammans! ja det ska bli spännande att se hur han klarar utställningarna fram över, hoppas det går bra, han är ju ganska stilig. :love:

Poäng? Det vet jag inte, sådant har pappa koll på, visste faktiskt inte ens att man fick poäng på mentaltestet. Men godkänd blev han i alla fall. :banana:

Tack allesammans än en gång för alla fina ord! /Fanny.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Lite dåligt med svar.. 68 som har tittat, men endast 3 som har svarat..

Vet inte riktigt om du vill höra vad alla som tittat har att säga. Hunden är jättevacker och det är kul att du är nöjd med honom. Grattis!

MEN...

Jag antar att det är en mentalbeskrivning som gjorts eftersom den namngivna hunden bara är drygt ett år gammal enligt Hunddata. Man skiljer på Mentalbeskrivning och mentaltest. Testen är ett test - som poängbedöms och där kan man bli godkänd/inte godkänd. På en mentalbeskrivning får man en beskrivning. Hur reagerar din hund i olika situationer. Det sätts en siffra 1-5 som svarar mot din hunds reaktion i varje moment. I beskrivningen blir man varken godkänd eller icke godkänd. Hunden får bara "Känd mental status".

Om det nu är så att jag har rätt och hunden bara är ett år gammal så tycker jag det är väl tidigt att dra några stora växlar på framtida avelsmaterial, bara grundat på en dagsform som visat sig i en mentalbeskrivning. Han är inte röntgad heller vad jag såg? Sen tycker jag att man bör se vad hunden är för en figur i andra sammanhang innan man börjar prata avel. Helst tävlas med, inte bara ställas ut. Det är en bruksras, den skall kunna brukas.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Ja en mentalbeskrivning säger inte så mycket, även om man så klart är glad när det går bra :) Men jag håller med Dorro i allt...
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Vet inte riktigt om du vill höra vad alla som tittat har att säga. Hunden är jättevacker och det är kul att du är nöjd med honom. Grattis!

MEN...

Jag antar att det är en mentalbeskrivning som gjorts eftersom den namngivna hunden bara är drygt ett år gammal enligt Hunddata. Man skiljer på Mentalbeskrivning och mentaltest. Testen är ett test - som poängbedöms och där kan man bli godkänd/inte godkänd. På en mentalbeskrivning får man en beskrivning. Hur reagerar din hund i olika situationer. Det sätts en siffra 1-5 som svarar mot din hunds reaktion i varje moment. I beskrivningen blir man varken godkänd eller icke godkänd. Hunden får bara "Känd mental status".

Om det nu är så att jag har rätt och hunden bara är ett år gammal så tycker jag det är väl tidigt att dra några stora växlar på framtida avelsmaterial, bara grundat på en dagsform som visat sig i en mentalbeskrivning. Han är inte röntgad heller vad jag såg? Sen tycker jag att man bör se vad hunden är för en figur i andra sammanhang innan man börjar prata avel. Helst tävlas med, inte bara ställas ut. Det är en bruksras, den skall kunna brukas.

Hejsan och tack för svar!

Jag ville självklart höra allas åsikter och respekterar att alla kanske inte gillar denna typ av hund eller tycker att han är speciellt fin.

Tror det var mental beskrivning, det måste det ju ha varit precis som du säger.

Tillbaks till det där med avel - uppfödaren vill SJÄLVKLART röntga honom, för det är inte gjort nej. Uppfödaren känner hunden mycket bra och vi har mycket kontakt med henne eftersom vår hund har haft ganska mycket problem tidigare.

Anledningen till varför att jag var så glad över att allt hade gått så bra i går var just eftersom han inte har haft det så lätt tidigare hos förre ägaren, men ändå har ett så underbart psyke, det var dit jag ville komma.

Tack för svar som sagt. /Fanny.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

ååååååh, vi är så stolta över vår rottweiler! Han gick mentaltest igår och fick sådana lovord av uppfödare och andra hundägare, han var stjärnan igår sa uppfödaren!
Hon sa dessutom att hon ville ställa ut honom och sedan ta valpar på honom för att han har ett så bra psyke och dessutom mycket vacker att titta på.

Håller med Dorro fullt ut.
Om folk vill Para med han bara utifrån ett Mh så ser jag dom som rätt så oseriösa ärligt talat. Mh säger ytterst lite om hundens mentala egenskaper då momenten slutar så tidigt o tämligen enkla moment för en någorlunda stabil hund. vettigare test är L-test då får man se vad man har i snöret.

Men visst är det kul att det gick bra för er få Rottisar som är bra i dag så det är väl lovande att han gick bra.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Håller med Dorro fullt ut.
Om folk vill Para med han bara utifrån ett Mh så ser jag dom som rätt så oseriösa ärligt talat. Mh säger ytterst lite om hundens mentala egenskaper då momenten slutar så tidigt o tämligen enkla moment för en någorlunda stabil hund. vettigare test är L-test då får man se vad man har i snöret.

Men visst är det kul att det gick bra för er få Rottisar som är bra i dag så det är väl lovande att han gick bra.

Okej, ber om ursäkt för mitt sätt att skriva, jag var bara så glad.

Uppfödaren är verkligen inte oseriös, hon är mycket kunnig. I alla fall, det hon menade var att hon ville prova ställa ut honom och se vad han går för (även i andra sammanhang) och även rönka onom och OM allt är som det ska och går rätt väg (vi är ju en liiiiiten bit påväg) så ville hon ta valpar på honom.

Och det var inte det att han var super-stjärnan igår, utan stjärnan bland kull-syskonen som var med.

Som sagt, ursäkta för dåliga formuleringar från min sida, men jag var så himla glad att det hade gått så bra..
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Okej, ber om ursäkt för mitt sätt att skriva, jag var bara så glad.

Uppfödaren är verkligen inte oseriös, hon är mycket kunnig. I alla fall, det hon menade var att hon ville prova ställa ut honom och se vad han går för (även i andra sammanhang) och även rönka onom och OM allt är som det ska och går rätt väg (vi är ju en liiiiiten bit påväg) så ville hon ta valpar på honom.

Och det var inte det att han var super-stjärnan igår, utan stjärnan bland kull-syskonen som var med.

Som sagt, ursäkta för dåliga formuleringar från min sida, men jag var så himla glad att det hade gått så bra..

Tycker det är kul när det går bra för rottisar de har en stor uppförsbacke just nu. Men om man ska ta kull efter en hund skulle jag iaf kolla på ljämnheten i kullen han kommer ifrån och bakåt inte bara på 1 individ.
Jag har ju själv en rottis med kanon menalitet o dessutom fart o arbetsglädje som få Rottweiler har idag , Korad, L-testad o och körd i IPOIII, snällare hund får man leta efter är kärnfrisk och har Ua på höfter och armbågar. Men det gör inte han till nån avelshane för det.
Men man kan ju alltid hoppas om han får krypa på att det blir bra valpar, blir dom lik pappa ja då ska jag ha en ur den kullen det är ett som är säkert.
 

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 880
Senast: Exile
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 826
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Tankarna om en andra hund har börjat gro i bakhuvudet, även om det ligger långt fram i tiden. I dagsläget har jag en staffetik på 11...
2
Svar
23
· Visningar
3 647
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Jag ska äntligen bli med hund - igen! :bump: Efter min älskade schäferhanes Nero's bortgång där han sommaren 2012 fick somna in endast...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 081
Senast: Zvinto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp