Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Du skall självklart vara glad! Det är som sagt en jättevacker hund och om du är nöjd så skall väl ingen annan kunna ta det ifrån dig.

Det jag tror att folk reagerar på är uppfödarens omedelbara reaktion att avla på en helt grön hane som inte gjort några resultat. Det är inget du skall ta åt dig av annat än att ha som lite hälsosam skepsis i bakhuvudet mot uppfödarens inställning. Om det var min hund skulle jag absolut inte vilja ta några valpar på honom om man inte ser honom göra mer, typ L-test, tävlingsresultat (ej utställning) osv. Och som PIRU säger så bör man beakta hela kullen. Det är inte bara höfter som spelar roll heller...

Gå inte ned dig av det här nu utan fortsätt vara nöjd med hunden!
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Du skall självklart vara glad! Det är som sagt en jättevacker hund och om du är nöjd så skall väl ingen annan kunna ta det ifrån dig.

Det jag tror att folk reagerar på är uppfödarens omedelbara reaktion att avla på en helt grön hane som inte gjort några resultat. Det är inget du skall ta åt dig av annat än att ha som lite hälsosam skepsis i bakhuvudet mot uppfödarens inställning. Om det var min hund skulle jag absolut inte vilja ta några valpar på honom om man inte ser honom göra mer, typ L-test, tävlingsresultat (ej utställning) osv. Och som PIRU säger så bör man beakta hela kullen. Det är inte bara höfter som spelar roll heller...

Gå inte ned dig av det här nu utan fortsätt vara nöjd med hunden!

Tack, jag är väldigt nöjd med honom också.

Som sagt, så ville uppfödaren SJÄLVKLART se hur det går för honom i framtiden, inte para honom med första bästa.

Tråkigt att folk alltid har en massa synpunkter på allt och alla här inne. Jag ville mest bara skriva av mig lite och ha kommentarer på bilderna, men man får alltid så mycket mer (både positivt och negativt). Säger dock inte detta bara för att det är mitt inlägg, utan har tänkt på detta tidigare. Det finns alltid personer som ska ifrågasätta allt, trots att man egentligen inte bett om det, men det är väl kanske typiskt bukefalos.

/Fanny.
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Folk tror vad de vill tro och läser det som de vill läsa :angel: man tolkar ju texten olika. För mig gick det knappast fram att du skulle börja para honom redan nu, bara att du var glad över resultatet eftersom att ni har haft det kämpigt och att uppfödaren var stolt! ta inte åt dig ;)
 
Sv: Vilken REVANch!! (Mental-test + bilder)

Folk tror vad de vill tro och läser det som de vill läsa :angel: man tolkar ju texten olika. För mig gick det knappast fram att du skulle börja para honom redan nu, bara att du var glad över resultatet eftersom att ni har haft det kämpigt och att uppfödaren var stolt! ta inte åt dig ;)

Tack så hemskt mycket.. Kändes bra att höra!!

Ja, han har haft en mycket dålig start i livet, vi fick inte honom förrän han var 8 månader och då klassades han som livsfarlig, av en massa anledningar.....

Tack än en gång! /Fanny.
 

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 880
Senast: Exile
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 826
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Tankarna om en andra hund har börjat gro i bakhuvudet, även om det ligger långt fram i tiden. I dagsläget har jag en staffetik på 11...
2
Svar
23
· Visningar
3 647
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Jag ska äntligen bli med hund - igen! :bump: Efter min älskade schäferhanes Nero's bortgång där han sommaren 2012 fick somna in endast...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 081
Senast: Zvinto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp