Vilken råttfälla?

karamelldrottningen

Trådstartare
Vilken råttfälla är bäst?

Börjar misstänka att det finns råttor i stallet och har smått panik över det! Så måste införskaffa råttfällor men vilken sort?
 
Den här sorten har jag fast till möss. Funkar denna som är lite större för råttor eller är den för klen?

912DB50F-75B6-4413-A2C7-8DD2B2306B1A.png
 
Har en elektrisk för möss, men finns för råttor också. Varit med om möss som inte dött av vanliga ”fäll”-fällor och det är inte kul. De elektriska är effektiva och extra plus att man slipper hantera det döda djuret utan kan bara ”tömma” ut det ur fällan.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 679
Senast: vilde
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 205
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
767
Senast: Trott
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
435
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp