Vilken råttfälla?

karamelldrottningen

Trådstartare
Vilken råttfälla är bäst?

Börjar misstänka att det finns råttor i stallet och har smått panik över det! Så måste införskaffa råttfällor men vilken sort?

Den här sorten har jag fast till möss. Funkar denna som är lite större för råttor eller är den för klen?

912DB50F-75B6-4413-A2C7-8DD2B2306B1A.webp

Har en elektrisk för möss, men finns för råttor också. Varit med om möss som inte dött av vanliga ”fäll”-fällor och det är inte kul. De elektriska är effektiva och extra plus att man slipper hantera det döda djuret utan kan bara ”tömma” ut det ur fällan.

Liknande trådar

Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 042
Senast: Tualma
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Hemmet En kort fråga. Om man köper en s.k. smart-TV kan man då räkna med att det går att använda gratiskanalerna (SVT och Tv4) om man ansluter...
Svar
16
· Visningar
476
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023