Vilken råttfälla?

karamelldrottningen

Trådstartare
Vilken råttfälla är bäst?

Börjar misstänka att det finns råttor i stallet och har smått panik över det! Så måste införskaffa råttfällor men vilken sort?

Den här sorten har jag fast till möss. Funkar denna som är lite större för råttor eller är den för klen?

912DB50F-75B6-4413-A2C7-8DD2B2306B1A.webp

Har en elektrisk för möss, men finns för råttor också. Varit med om möss som inte dött av vanliga ”fäll”-fällor och det är inte kul. De elektriska är effektiva och extra plus att man slipper hantera det döda djuret utan kan bara ”tömma” ut det ur fällan.

Liknande trådar

Hemmet Konstig fråga kanske. Men jag letar efter en pimpsten för att få bort beläggningar i toaletten. Så slog det mig att jag har jättemånga...
Svar
7
· Visningar
635
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
810
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 337
Senast: Tualma
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 740
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka