Vilken ras/raser?

Pilo

Trådstartare
Jag har undrat så länge på vilken ras min kisse Bowie kan vara. Tänkte se om buke har svar =)

Han är långhårig, men har inte så tjock päls som en norsk skogskatt kan ha. Den är också fet så han får lätt tovor. Där vi fick honom har de enbart vita katter och alltid haft. Vissa är döva, vissa inte. Bowie är det inte, men han är grymt söt för han har ett blått och ett gult öga.
Han är extremt social och ska följa med överallt och är mycket "pratig".

26941063.jpg

21646163.jpg

20346539.jpg

Sv: Vilken ras/raser?

Troligen är han en vanlig huskatt. Om du inte har bevis på att han har en ras i sig är det helt omöjligt att avgöra så här.

Vill du nödvändigtvis ha med något som pekar mot ras kan du kanske säga att han är husis av turkisk angora-typ...

Det är iaf åt det hållet jag tänker.

Jättefin. :)

Jag tänkte turkisk van faktiskt, påminde om den till utseendet. Odd-eye är ju också ganska vanligt i den rasen, har jag för mig.

Bara spekulationer, förstås, oavsett är han jättevacker!

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 880
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 981
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hejhej alla hundintresserade här på buke!:) Nu är det så att arbetsförhållandena här hemma äntligen kommer förändras så att vi kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 377
Senast: _Taggis_
·
Övr. Katt Inspirerad av trådar på hund och avelsforumen började jag fundera lite. Katter har redan den mest oseriösa avel som finns bland husdjur...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 253
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar