fryckan
Trådstartare
Jag planerar att skaffa en till hund om 1,5-2 år ungefär men scoutar redan efter passande raser och kennlar.
Jag har idag en golden retriever (2 om man räknar senioren som bor hos pappa) och egentligen känner jag att det är min ras men jag är samtidigt nyfiken på om det finns nån annan lämplig ras.
Det jag vill ha:
- Mellanstor till stor hund (Max är 63 i mankhöjd, helst inget över det)
- Hund som ska passa till drag och agility i första hand, kör även spår och lydnad mer för aktiverings skull
- Lättlärd och mjukt temperament
- Liten jaktlust
- Jag vill inte ha en ras som behöver klippas/trimmas regelbundet, borstning dagligen är jag redan van vid
- Jag bor i Norrbotten så helst ingen hund som har lätt för att frysa
Springer mycket och vill ha en hund som hänger med på det samt turer till fjälls. Erbjuder såklart den basala aktiveringen i form av promenader och sedan aktivering enligt punkt 2 i det jag vill ha.
Vad tror ni passar mig?
Jag har idag en golden retriever (2 om man räknar senioren som bor hos pappa) och egentligen känner jag att det är min ras men jag är samtidigt nyfiken på om det finns nån annan lämplig ras.
Det jag vill ha:
- Mellanstor till stor hund (Max är 63 i mankhöjd, helst inget över det)
- Hund som ska passa till drag och agility i första hand, kör även spår och lydnad mer för aktiverings skull
- Lättlärd och mjukt temperament
- Liten jaktlust
- Jag vill inte ha en ras som behöver klippas/trimmas regelbundet, borstning dagligen är jag redan van vid
- Jag bor i Norrbotten så helst ingen hund som har lätt för att frysa
Springer mycket och vill ha en hund som hänger med på det samt turer till fjälls. Erbjuder såklart den basala aktiveringen i form av promenader och sedan aktivering enligt punkt 2 i det jag vill ha.
Vad tror ni passar mig?