Vilken ras passar just oss?

Sv: Vilken ras passar just oss?

Det finns många raser som skulle passa in på dessa kriterierna. Bra vore ju om ni visste lite om hur mkt tid ni vill lägga ner på pälsvård? Pudel i all ära (har själv haft 2) men det är mkt pälsvård på dom, Schnauzer o även många andra raser ska trimmas med jämna mellanrum. Vissa raser fäller kopiösa mängder.
 
Sv: Vilken ras passar just oss?

Tänkte meddela att vi bestämt oss för att satsa på Irish soft coated wheaten terrier. Hoppas på att hitta en liten tik :D
 
Sv: Vilken ras passar just oss?

Pudel tycker jag passar in på alla de saker du vill ha i en hund. En i vår familj är jätte allergisk och han klarar vår pudel utan att märka något. Plus dem fäller inget vilket är väldigt skönt. Däremot är det kanske lite mer pälsvård än vissa andra raser.
 
Sv: Vilken ras passar just oss?

Hej!

Jag ska informera att jag är på min första hund nu och det är en blandras, han har raserna Boxer, risenSchnauzer,Labbe och setter... han är världens gosigaste hund. Han är lättlärd behöver bara göra det 2 ggr sen kan han det.

Tycker inte att man ska dömma om man har en renrasig eller blandras...:mad: Om man köper en blandras så får man en mix av de andra raserna än en bara en som är jobbig....

Jag skulle säga till er som vill skaffa hund Välj en blandras. :)
 
Sv: Vilken ras passar just oss?

Hej!

Jag ska informera att jag är på min första hund nu och det är en blandras, han har raserna Boxer, risenSchnauzer,Labbe och setter... han är världens gosigaste hund. Han är lättlärd behöver bara göra det 2 ggr sen kan han det.

Tycker inte att man ska dömma om man har en renrasig eller blandras...:mad: Om man köper en blandras så får man en mix av de andra raserna än en bara en som är jobbig....

Jag skulle säga till er som vill skaffa hund Välj en blandras. :)

Det beror på vilken blandras jag skulle jälv aldrig köpa en (TEX) Chihuahua/Schäfer fatta så synd det vsatt om hundarna men om man tar lite mer närliggande raser så är det okej om uppfödaren är seriös. Schabradorer brukar vara fina i psyket dock inte alla men det kan man inte säga om nån ras
 
Sv: Vilken ras passar just oss?

Åhh ursäkta nu, men jag blir så fruktansvärt jäkla trött på sådana som dig...

Det verkar som allt man skriver/säger går rakt igenom huvudet och ut på andra sidan ..

Att man uttalar sig som du gör ang blandras kan bara bevisa att du inte vet alls vad du pratar om...

Läs på om hur avel fungerar och hur det bli om man korsar olika raser så kanske du själv förstår vilket jäkla lotteri det blir ..

/ C som ursäktar sitt humör ..
 
Sv: Vilken ras passar just oss?

Hej!

Jag ska informera att jag är på min första hund nu och det är en blandras, han har raserna Boxer, risenSchnauzer,Labbe och setter... han är världens gosigaste hund. Han är lättlärd behöver bara göra det 2 ggr sen kan han det.

Tycker inte att man ska dömma om man har en renrasig eller blandras...:mad: Om man köper en blandras så får man en mix av de andra raserna än en bara en som är jobbig....

Jag skulle säga till er som vill skaffa hund Välj en blandras. :)

Och jag kan berätta om min kompis som köpte sin första hund, en blandras med lika idiotiska raser som din hund: Bordercollie, Tervuren och Schäfer. Och jag kan meddela att det har gått åt skogen, visst tycker hon själv att hunden är lite småjobbig, men hon har inte förstått innebörden av hundens betteende, Hon förstår helt enkelt inte att det är så illa som det faktiskt är!

Risken med din hund lixom har hänt med min kompis hund är att rasmixen gör att det kräver mer än vad man tror om man inte räknar med att det är en ren bordercollie man fått. (eller som i ditt fall... nu vet jag ju inte hur gammal din hund är eller hur den fungerar i verkligheten, men tänk om du fått riesenschnauserns skärpa och krav på ledarskap, setterns feghet och motionskrav (mentalt och fysiskt) och boxerns tonårsperiod...) Hon har nämligen fått en ren bordercollie i förklädnad av en liten söt schäferliknande BC-storlek, dessutom med en "dålig" schäfers skräpa och feghet och tervurens intelligens. Totalt livsfarlig kombination.
 
Sv: Vilken ras passar just oss?

Både Lagotto och ISCWT anses vara allergihundar, men ni måste prova er fram, för det stämmer inte alls in på alla!
JAg är allergisk mot kinesiska nakenhundar, hur fjöntigt låter inte det!
Jag är dessutom uppväxt med "Softisar" och det är en underbar ras, men tyvärr börjar det även bli en väldigt sjuk ras!
Av just den anledningen har jag valt att införa en annan ras i mitt liv!

Får man dock tag i en frisk Softis så är det absolut en underbar ras som man kan ha till både det ena och det andra, ganska mycket bad, klippning och kamning iofs, men det får man leva med!

Lycka till!!
:bump:




En i familjen gillar att vara ute och promenera i skogen och på fjället samt åka längdskidor och skulle vilja kunna ta med hunden på det.

Inget intresse finns för att ställa ut/tävlamed hunden hoss någon i familjen.

Vi vill främst ha en sällskapshund.

Minst 30cm stor, max 50cm stor

2 i familjen är allergiska. Ena är allergisk mot hästar (ej något annat pälsdjur). Den andra är allergisk mot främst katter men även hästar och lite mot hundar (har kännt av chihuahua och labrador som bott i huset under längre tid)
Ingen av dem reagerar mot bishon frisé men vi söker en större hund.

Förslag tack[/QUOTE]
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 878
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ursäkta om det börjar bli tjatigt med såna här trådar. Har läst flera gamla men inget som stämmer in så bra på vad jag söker. Innan har...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
32 602
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 341
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp