Hej! Jag skrev en ''Vilken ras?'' tråd 2017 och ville ha hjälp med att välja ras. Jag har fortfarande inte bestämt mig för någon ras haha, så jag tänkte att jag försöker mig på en till sån här tråd. Förra gången jag skrev så hade jag en Labrador som hette Holger, han har tyvärr flyttat pga. olika saker, det tog verkligen emot att lämna tillbaka honom men det blev bäst så, både för mig och honom.
Jag ska inte köpa hund än på ett tag. Jag vill vara säker den här gången på att det verkligen kommer att funka. Så det kommer att dröja innan jag köper en hund igen. Men jag gillar att vara väl förberedd och så, så jag vill gärna bestämma mig för en ras så att jag kan läsa på så mycket det bara går om den innan köp.
Så, jag söker en hund som är:
*Lugn, jag själv är väldigt lugn, jag vill ha en hund som tar livet lite som det kommer.
*Tystlåten, alltså inte lätt till skall, jag är väldigt känslig för vissa ljud.
*Korthårig, som en Labrador ungefär. Jag är inte alls intresserad av pälsvård, mer än att borsta.
*Lagom stor, inte mindre än en Jack Russell Terrier och inte större än en Rhodesian Ridgeback.
*Reserverad, jag vill att hunden ska ty sig till mig.
*Så frisk som det bara går.
Så nu till hur jag kommer att aktivera hunden:
*En långpromenad om dagen på minst en timme.
*Godissök dagligen.
*Lydnad på hobbynivå några dagar i veckan.
*Apport med dummie några dagar i veckan.
*Lösspring några dagar i veckan.
Jag vill ha en hund som klarar av att ta det lugnt ibland, alltså några dagar en gång i månaden ungefär eftersom att jag får neråt perioder. Och under de dagarna så blir det ingen aktivering mer än kanske godissök och kanske en långpromenad.
Jag söker en bästa vän i vått och torrt som jag kan ta långa skogspromenader med och träna på hobbynivå med.
Jag har väl ganska lika önskemål som jag hade i min förra tråd. I framtiden så skulle det vara kul om hunden kunde följa med på ridturer också, med träning förstår. (Jag rider inte just nu men funderar på att ta upp det igen)
Med vänlig hälsning
Jag ska inte köpa hund än på ett tag. Jag vill vara säker den här gången på att det verkligen kommer att funka. Så det kommer att dröja innan jag köper en hund igen. Men jag gillar att vara väl förberedd och så, så jag vill gärna bestämma mig för en ras så att jag kan läsa på så mycket det bara går om den innan köp.
Så, jag söker en hund som är:
*Lugn, jag själv är väldigt lugn, jag vill ha en hund som tar livet lite som det kommer.
*Tystlåten, alltså inte lätt till skall, jag är väldigt känslig för vissa ljud.
*Korthårig, som en Labrador ungefär. Jag är inte alls intresserad av pälsvård, mer än att borsta.
*Lagom stor, inte mindre än en Jack Russell Terrier och inte större än en Rhodesian Ridgeback.
*Reserverad, jag vill att hunden ska ty sig till mig.
*Så frisk som det bara går.
Så nu till hur jag kommer att aktivera hunden:
*En långpromenad om dagen på minst en timme.
*Godissök dagligen.
*Lydnad på hobbynivå några dagar i veckan.
*Apport med dummie några dagar i veckan.
*Lösspring några dagar i veckan.
Jag vill ha en hund som klarar av att ta det lugnt ibland, alltså några dagar en gång i månaden ungefär eftersom att jag får neråt perioder. Och under de dagarna så blir det ingen aktivering mer än kanske godissök och kanske en långpromenad.
Jag söker en bästa vän i vått och torrt som jag kan ta långa skogspromenader med och träna på hobbynivå med.
Jag har väl ganska lika önskemål som jag hade i min förra tråd. I framtiden så skulle det vara kul om hunden kunde följa med på ridturer också, med träning förstår. (Jag rider inte just nu men funderar på att ta upp det igen)
Med vänlig hälsning