Vilken ras är "whiskas katten?"

I

Icka

Spanade in en så underbart fin katt sist vi var på utställning men mitt i alla upphetsning så glömde jag kika vad det var för ras!
Den såg precis ut som katten i whiskasreklamen, jag trodde det var en Europé men jag har inte hittat några bra bilder på nätet som bekräftar detta.

Vad tror ni?

Sv: Vilken ras är "whiskas katten?"

Jo men den som var på utställningen så likadan/liknande ut och det var ju en raskatt. Satt en hel rad med sånna fiiina kissar! Tror kanske att det är någon version av silvertabby, eller vad allt nu heter...har inte fått någon klämm på alla färger som finns.
Jag är glad att "min" kattras bara finns i mitted, colourpoint och bi-coulor! :D

europe då kanske..de e ju himla läckra...
nä det e inte lätt att hålla koll på färger..:) va har du för ras?*nyfiken*

Färgen på den "riktiga" whiskaskatten heter svartsilvertabby, och typmässigt ser den mest ut som en Europé. Det har ju varit lite olika katter i reklamen...
Bild

JAAA en sådan tror jag nog allt att det är! :)
Sassy: blir det någon utställning för dig i Gbg i nov el. dec?

Tviggy: Jag har en ragdoll och sambon har en tvättäkta hus(läs lägenhets)katt.

Nja, kanske. Det är ju min klubb som arrangerar i december, så jag ska väl hjälpa till där. Hemma hoppas jag ha en dräktig hona då :)

Okej! Tycker all att du får pallra dig dit! Jag kan behöva någon att prata med när pojkvännen somnat! :smirk:

Jag har fått höra flera gånger att min missa ser ut som Whiskaskatten :D

Hon är sköldpadda och bonntant....

Enligt Whiskas själva är den första Whiskaskatten en Brittisk Korthår. Den som används numera är en Europé. Skulle tippa på att du sett en europé, britten är oftast rundare än europén.

Sargenta är väldigt stora på just svartsilver, det finns sånna bakom dom flesta svartsilverbritterna i Sverige också. Fast det kanske är från britthållet Junior har sin färg?
Hur är det, har han blivit könsmogen än?

Färgen kommer från hans pappa som är långhårig britt med Sargentakatter bakom sej...

Däremot vet jag inte riktigt hur det är med hans könsmognad..
Kulor har, stora rejäla saker...;)
Och joddlar gör han också...

Men han varken "luktar" eller är intresserad av tjejerna på det viset...

Liten barnunge än så länge. Abbie höglöpte samtidigt som hon diade sin mamma, så dom är lite roliga dom små liven.

Excalibur skrev:
Det är en britt..

Det beror på vilken reklam man tittar på. Dom nyaste reklamsnuttarna är det en Europé på, förut använde dom en Britt. Men alltså inte längre.

Detta från Whiskas själva.

palle skrev:
Dom första Whiskaskatterna kom från en uppfödare i England vars stamnamn är Sargenta...

Behöver jag nämna att dessa katter ligger bakom Junior :angel:

http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id406694.html

Men katte jag är ute efter såg inte ut så heller! :(
Det kanske är sådana katter som används i reklamen, jag har inte riiktigt tydligt minne av det, men jag vet att på utställningen när jag såg denna underbara sak så tänkte jag direktpå whiskas-reklamen!

Whiskaskatterna är korthåriga och ser därmed slankare ut...

Sassy skrev:
Färgen på den "riktiga" whiskaskatten heter svartsilvertabby, och typmässigt ser den mest ut som en Europé. Det har ju varit lite olika katter i reklamen...
Bild

Så där såg min kompis förra katt ut, det va en bonn-katt och kostade 5 kronor :smirk:

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·
Katthälsa Min älskade älskade katt började plötsligt kräkas och få minskad aptit för två veckor sen. Efter jagande av veterinärer lyckades vi få...
Svar
12
· Visningar
2 093
Senast: cambodia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 539
Senast: MML
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 164
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar