Är frågan egentligen om man gillar varm eller kall dryck? Isåfall är mitt svar ja.
Jag är böjd att svara "42"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är frågan egentligen om man gillar varm eller kall dryck? Isåfall är mitt svar ja.
Jo, men inte hela året förhoppningsvis.Jag säger bara glögg
... fast nu när jag googlar så verkar skillnaden ha varit om de som uttalar sig om någon annan själva har hållit i en varm eller kall dryck under mötet? Måste tyvärr släppa det här och börja jobba. Men min poäng om monadiska tester kvarstår!Oj vilka reaktioner! Jag har läst lite om forskningen på det här ämnet och "rätt" svar är den som håller i en varm dryck.
Den här tråden demonstrerar väl varför man hittar sådana svar genom monadiska tester, d.v.s. att hälften av urvalet försökspersoner får läsa en beskrivning, andra hälften läser en annan. Den enda skillnaden mellan beskrivningarna är temperaturen på drycken. (Och så är beskrivningarna lite längre än så här, så att man inte förstår vad som undersöks. ) Sen får de betygsätta den som beskrivs, och då syns det att varm dryck leder till högre betyg.
Men jag tror inte att det handlade om att vara bäst, utan om att vara mer eller mindre sympatisk eller omtyckt?
Jo typ nästan...Jo, men inte hela året förhoppningsvis.
Eftersom jag skarpt ogillar denna årstid så tänkte jag sommar inser jag nu .
Jag kör ett enklare resonemangGenerellt försöker jag att inte döma min omgivning (även om jag givetvis inte lyckas alltid) men ALDRIG att jag delar in någon som bättre eller sämre människa.
Jag vet att det går att se frågeställningen som lättsam men den ger mig oerhörda obehagskänslor.
Ok jag tänker inte rösta men spekulerar hej vilt för att du vill det och det är lite kul.Ja ja jag testar ett påstående och vill veta vad ni tycker.
Premissen två personer lika på alla sätt,
Vem är bättre än dessa två är bättre
Om du syftar på vad jag tror så är grunden att du tycker bättre om en person om -du håller i en varm dryck- än om du håller i en kall. Studien gjordes vid vad deltagarna trodde var en anställningsintervju, där de i hissen upp fick hålla en mugg åt en främling. Om de fick hålla en varm dryck tyckte de generellt bättre om den som intervjuade, än om de höll i en kalld dryck.Denna går att svara på, vem har du mest sympati för?
Nej, grunden är att du tycker bättre om en person om -du håller i en varm dryck- än om du håller i en kall. Studien gjordes vid vad deltagarna trodde var en anställningsintervju, där de i hissen upp fick hålla en mugg åt en främling. Om de fick hålla en varm dryck tyckte de generellt bättre om den som intervjuade, än om de höll i en kalld dryck.
(Källan anges i Malcolm Gladwells bok "Blink")
Nej, jag ändrade lite i mitt inlägg för att förtydliga; jag tror TS har missuppfattat upplägget. Eller så tänker jag på nått helt annatMen även där är det ju en skillnad jämfört med trådstarten. Vilken person jag tycker bättre om är ju något annat än vilken person som ÄR bättre. Att det påverkar hur en människa uppfattas köper jag direkt, men inte att det skulle påverka ens faktiska egenskaper/potential
(säger alltså inte emot dig på något sätt)
Trodde aldrig att jag skulle skriva det här men jag föredrar nog Göran Persson med en kopp varm dryck framför Johan Pehrson med en potentiell kalldusch i handen vilken dag som heslt