Vilken ordning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 684

Kirre

Trådstartare
En lite okunnig fråga kanske men när härstamningen skrivs ut skrivs det ofta ut en massa namn med bara bindestreck emellan.

Det första namnet är ju pappan; e: Namnet därefter är väl morfar antar jag; ue: Men sen? Blir det farfar sen? ee:? Och därefter? Där kan jag inte ens gissa. Mormors far? Morfars far? Och vidare? Hur går logiken?

Sv: Vilken ordning?

Haha, ja där hade jag ju inte många rätt. :D Fel redan i tredje led. Trodde faktiskt att någon mer i faderns härstamning var med.
Jaja, bättre att vara dum en stund än hela livet. :p

Liknande trådar

Avel När jag var liten lärde vi oss att olika raser skriver ut härstamningen på olika sätt, men jag kan inte minnas vilka regler som gäller... 2
Svar
21
· Visningar
10 187
Senast: warg
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag... 2
Svar
26
· Visningar
4 710
Senast: Pazuzu
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 990
Senast: supercassie
·
Avel Jag snubblade över en intressant artikel i ett gammalt nummer av tidningen Hästen (nr 8 1958) som försöker reda ut vad begreppen efter...
Svar
10
· Visningar
10 120
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka