Vilken matfisk?

DarkInNight

Trådstartare
Schysst fisk, finns det att köpa i vanliga matbutiker ?

Vad för märkningar ska man hålla koll på? Fallgropar?

En bra start kan vara WWF:s fiskguide.
Vill du bidra till att ännu bättre system utvecklas och får en plats på marknaden kan du fråga efter fisk från RAS-odling (recirkulerande system). Det finns ett par små producenter i Sverige men de behöver draghjälp för att få en bättre marknad när så mycket fisk kommer från hotade bestånd eller vidriga odlingar.

1541781256106.webp
1541781256106.webp

Krokfångad KRAV-märkt torsk t.ex. är rätt OK. Finns i vanliga affärer, liksom en del annan kravmärkt fisk.

Annars så är det MSC eller ASC märkt fisk/skaldjur som är lämplig att köpa

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Finns det några fallgropar att fastna i som hyresgäst om man hyr bostad av en privat hyresvärd? Alltså, kan man som hyresgäst råka illa...
Svar
15
· Visningar
1 124
Senast: ameo
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 807
Senast: Sassy
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är... 2
Svar
35
· Visningar
2 136
Senast: Keb71
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet... 2
Svar
24
· Visningar
1 353
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka