Vilken klippmaskin till hund?

D

Doneloge

Har haft en billigare Wahl klippmaskin till min Westie, men vill nu investera i en dyrare. Vilken tycker ni är bäst? Oster, Wahl? Kan man beställa de och ca hur mycket kostar de. Vill kunna köpa 3 mm och 6 mm skär till den... :)

Sv: Vilken klippmaskin till hund?

Oster A5 är ju den absolut bästa klippmaskinen. Själv har jag dock en Moser som jag är himla nöjd med.

Jag slår ett slag för Andis (konkurrent till Oster och något billigare).

Jag fick en sådan i födelsedagspresent förra året och jag är verkligen nöjd med den. Osterskär passar till den och den är något smalare i skaftet än Ostern och lite tystare.

Det tycker jag är positivt, men då maskinerna är likvärdiga så spelar det säkert ingen roll vilken man väljer. Min maskin kostade 1700 kr med skär #10 och den beställdes i internetbutik.

Nu skall jag lämna skäret för slipning. Är det någon som har erfarenhet av bra slipare? PM:a gärna! :)

Låter väldigt bra, har du kvar hemsidan som du beställt din ifrån, skulle vara nyfiken att titta på den... :)

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 783
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar