Vilken hundras?

Kattennizze

Trådstartare
Jag tänkte köpa en hund men har ingen aning vilken ras som passar egentligen. Jag har haft både schäfer och labbar tidigare men det var innan jag fick barn. Nu vill jag ha en mindre hund bara till sällskap och som gillar promenader och att ligga på sofflocket. Mops har jag hört ska vara trevliga? Jag är delvis uppväxt med en pudel och de verkar ju också trevliga men hur mycket mental stimulans kräver pudlar egentligen? Har ni något tips?

Papillon?

Mops går bort pga hälsan, pudel är (eller ska vara kanske...) lite mer krävande än det låter som du vill ha.

Mops verkar jättetrevliga men hälsoläget är ju inge vidare..

Jag har löwchen och tycker de är fenomenala sällskapshundar :up:
Väldigt glada och busiga men är nöjda med vanliga långpromenader, bus, lättare hjärngympa och att få vara med familjen. De brukar funka finfint med andra djur och hundar. Friska och långlivade är de också :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 988
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 450
Senast: Sedna
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 463
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 330
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka