Vilken hoppsadel har ni?

Sv: Vilken hoppsadel har ni?

just nu har jag en Globus Ezperanza, fast den passar inte super på hästen så en Jeffries Elite ska införskaffas så fort den anländer till butiken :laugh:

Min treåring har precis fått en egen sadel, en Prestige Versailles. Den enda sadel som var lagom i bommen :laugh:

20391363.jpg

Jag har en äldre Zaldi Star till storhästen och treåringens mamma har en M&N flatback.

uppdatering.

Valack 1: Equipe Syngery hopp, specialsydd

Följande ska få dessa sadlar:
Valack 2: Jacson Jean Luc hopp
Valack 3: ?? hopp
Fullblodet: Globus Clic CC hopp
Stoet: Frank Baines hopp
Korsningen: Pessoa hopp

Jag har en Passier Pegasus (marchus ehning) till min käring :)

Vilken snygg! Vad heter den färgen, precis den nyansen vill jag också ha? Är det möjligtvis Havanna?

Jag har jobbat mig igenom MÅNGA sadlar, men kan ju svara att JUST NU har jag en Stübben Edelweiss NT DL - som är en bra sadel, men jag önskar mjukare säte!

IMG_1235.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en Cliff Barnsby Orginal Milton... Guda bästa sadeln ever....

Allround rider, men gillar ändå hoppsadlar bäst, eller allround mot hopp.
Häst 1
Kieffer Donau, den passar som tur var både mig & min häst perfekt!:love:
20216112.jpg

Häst 2
Henri de Rivel, allround mot hopp. Passar pållen perfekt, även mig, men den kunde vart lite mjukare.
20205803.jpg

Ja, lite knepigt om man ska köpa till utrustning senare. Jag har dock beställt till stigläder och magplattegjord från Prestige så jag slipper bekymra mig ;)
Träns och förbygel är inte riktigt samma nyans men det stör inte lika mkt.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen var det final i Folksam SM i hoppning för ponny och children där landets unga hoppelit gjorde upp om medaljerna.
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka