Vilken hopphingst.....

Sv: Vilken hopphingst.....

Bara en reflektion:

pic278.jpg

Full_fokus_377938w.jpg

N_art151_Memo2_1.jpg

baloubet%20du%20rouet.jpg

Shutterfly.jpg

30_01_2006_Sandro_Boy_mit_Marcus_Ehning.JPG

Några av världens bästa hopphästar!!! Inte tror jag att folk tycker att dessa har en dålig frambensteknik trots att de inte drar in benen som du säger. Nej jag är absolut inte ensam om min åsikt :smirk:

Bara en reflektion:

*bilder*

Några av världens bästa hopphästar!!! Inte tror jag att folk tycker att dessa har en dålig frambensteknik trots att de inte drar in benen som du säger. Nej jag är absolut inte ensam om min åsikt :smirk:

Nej jag har inte sagt att du är ensam om din åsikt ;)
Nu håller du o jag på o förstöra meningen med tråden, om vi ska diskutera vidare kan vi ju PM:a.
Jag kanske blir överbevisad så småningom, eftersom jag har i mitt stora projektarbete på 100 p (gymnasiet) fokuserat på hoppteknik hos hästar, så jag är jättevillig att lyssna och lära mig, eftersom jag ska ta med det i mitt arbete. Jag är inte konservativ av mig och kan ändra min åsikt så småningom :) Vem vet? :bump:

Snabbläst igenom bara...

Men inte sett en ända som sagt AlpenFürst eller Lasandos? iprincip alla hästar efter dom blir istadiga!

Vi har en super snäll och trevlig Alpen Fürst avkomma i stallet :)

Han är 23 år och är en raring och har nog alltid varit det.

Mvh Jordgubba :)

Snabbläst igenom bara...

Men inte sett en ända som sagt AlpenFürst eller Lasandos? iprincip alla hästar efter dom blir istadiga!

Min AlpenFürstare var allt annat än istadig, trevligare häst att ha att göra med får man leta enormt länge efter, om man ens någonsin kan hitta någon som henne... Har stött på många avkommor efter just AlpenFürst, och ingen av dem har varit i närheten av istadig...

Jag har träffat på flera Alpenfürsthästar. De har passat mig perfekt, men alla har de varit väldigt speciella. Och inga nybörjarhästar även om de inte varit otrevliga på ngt vis.

Skulle jag ha en gammal märr för enbart avel (finns ju inte några yngre "Alpenfürstar" kvar) så fick det gärna vara Alpenfürst i den.

Jag vet inte om Eloge 738 var dressyrhäst? Fel forum isf :angel: Men jag har bara mött "knäppa" individer efter honom. Han lämnade ju Mithras tror jag det var, och han är ju ännu knäppare :angel:

Hmm, min Lasandos häst är allt annat än istadig! Har väl lite humör men går alltid fram överallt samt jobbar snällt och villigt.. :)

*kl*

Ingen som har ridit Pik Trumph-avkommor?

Jag hade en valack efter honom när jag var 14 år och jag kan väl säga att det var nog ingen häst för en fjortonåring.. Höll på att ta död på min glädje över ridningen.

Träffade även Pik Trumph en gång, men bara en snabbis. Ägaren tog ut han på gårdsplanen, slet och rykte lite i honom och sedan tog han in honom i boxen igen. :cool:

Jag har haft en Pik Trumpf - Elfenspuk-avkomma. Känslig men supergo. Var 17 när jag köpte honom som ohanterad 4-åring. Helt klart min favorit av de jag haft!!!! Lättlärd, samarbetsvillig, hade gått genom eld o vatten för mig. Gick även en tid på ridskola, och blev allas favorit... Däremot hade en kompis till mig hans helbror, och den var inte lätt att tas med...

Edit: Fick för ca 2 månader veta att "min" Pik Trumpf-are (som jag sålde -01) skulle flytta till de evigt gröna ängarna... Jag har inte kommit över det ännu, gråter fortfarande när jag tänker på det. Hade honom i 7 år, och efter att han såldes (pga min skada) så har hästar o ridning inte varit alls lika kul..

Senast ändrad:

vi hade en halv bror till Baloubet i mitt stall han var snäll ibland ;)

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 624
Senast: BornAgain
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka