M
Mika17
Sv: Vilken Hingst??
fråga Letesse hon vet vad den heter..
fråga Letesse hon vet vad den heter..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken hingst blev det och har du betäckt ännu.
Hej !
Jag har också ett varmblodsto som jag antagligen ska betäcka nästa vår. Först funderade jag på att betäcka med ett halvblod, men då mitt sto är 1.63 och jag är intresserad av ett något mindre smidigare häst har jag nu bestämt mig för att det ska vara en arabhingst, har dock ingen aning om vilken jag ska välja ännu....
Men har hört att kombinationen varmblod/arab ofta blir bra och det jag vill ha är en liten smidig häst då jag rider mycket i skog med lite svårare terräng, mina varmblod klarar det bra också i och för sig, men ändå....
ok, nej då är det väl inte så bra med en arab :-)
Okej, du vill alltså kunna rida dressyr, hoppa, köra, gå terräng, distans och western ?
Vad är anledningen till att hon skall sättas i avel ? Vad har hon liksom att tillföra den fölunge du vill skapa ?
INte för att man måste älska halvblod - men jag begriper inte vilken ras du skall använda som du kan göra allt med om inte ett halvblod duger.
Kollar man i sporten så är det halvblod (eller de förbund som ASVH godkänner) som ligger i topp i de flesta grenar förutom distans och western.
ja precis.. jag har just nu bestämt mig för att använda pre hingsten diestro som kommer fungera ypperligt som första hingst.. avkomman ska användas till olika grenar ex fälttävlan det är därför jag vill ha en litre grövre modell som klarar påfrestningen..
kl
vad är troll tråd????