ika77
Trådstartare
Jag har ett varmblodssto som jag ska betäcka nästa år.
Har inte bestämt mig för vad jag vill korsa henne med ännu.
Jag vill ha en avkomma som inte blir för liten och som inte blir för smäcker.
Halvblod hade ju naturligtvis varit ett alternativ, men det blir för kostsamt för mig.
Och fullblod vill jag inte ha, med risk för att fölet skulle bli ganska hetsigt. Och så blir den s'ketrt ganska smäcker..
Jag vill inte betäcka henne med ett varmblod för att syftet med min betäckning är att få en avkomma som inte har trav-steget. Och som jag kan utbilda till en BRA ridhäst.
En travares dressyrkapacitet är ju tyvärr ganska begränsad när man kommer uppåt i klasserna. *suck*
Hade en korsning Nordsvensk / varmblod innan och det var en suverän häst!
Går som ridskolehäst nu för de eleverna som är lite mer rutinerade. *busig* Och har tävlat i dressyr och hoppning.
Det skulle ju kunna vara ett alternativ.
FÖRSLAG!!!
Har inte bestämt mig för vad jag vill korsa henne med ännu.
Jag vill ha en avkomma som inte blir för liten och som inte blir för smäcker.
Halvblod hade ju naturligtvis varit ett alternativ, men det blir för kostsamt för mig.
Och fullblod vill jag inte ha, med risk för att fölet skulle bli ganska hetsigt. Och så blir den s'ketrt ganska smäcker..
Jag vill inte betäcka henne med ett varmblod för att syftet med min betäckning är att få en avkomma som inte har trav-steget. Och som jag kan utbilda till en BRA ridhäst.
En travares dressyrkapacitet är ju tyvärr ganska begränsad när man kommer uppåt i klasserna. *suck*
Hade en korsning Nordsvensk / varmblod innan och det var en suverän häst!
Går som ridskolehäst nu för de eleverna som är lite mer rutinerade. *busig* Och har tävlat i dressyr och hoppning.
Det skulle ju kunna vara ett alternativ.
FÖRSLAG!!!