Vilken hingst el blodslinje kommer bli 2010 års samtalsämne?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Laahra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 3 164
L

Laahra

Vilken hingst tror ni kommer bli 2010 års snackis?Vilka blodslinjer kommer vara eftertraktade?;)

Sv: Vilken hingst el blodslinje kommer bli 2010 års samtalsämne?

I Sverige eller Europa? Många uppfödare här ligger nästan en 10-15 år efter vad gäller iaf tyska blodslinjer...

I Tyskland vad gäller gångartsaveln ligger fortfarande snacket på trakehner och/eller holländska hingstar. Man måste ha något att använda på alla Sandro Hit/Donnerhall/Rubinstein/Florestan/Weltmeyer-ston.

Hoppmässigt är det inte riktigt lika inrutat i ett hörn men hingstar utan C-blod är lite eftersökta trots att det knappt finns några utan. Även där ser man lite "nya" blod som tex Valentino e Now or Never som betäcker mycket i Hannover. Man ser även att större stationer plockar in lite franska och holländska hingstar.

Gränserna mellan länderna krymper vilket gör att det faktiskt är lättare att komma från de blodslinjer som det "finns för mycket av".

Jag hoppas att någon tar in Gribaldi!

Jag tror att det kommer bli många Escudosöners avkommor ,och även Salitoavkommor som blir omtalade.

Säkert kommer Diarados avkommor uppmärksammas.

Tror jag :).

Salito betäckte tyvärr väldigt lite innan han såldes. (Anledningen till att han såldes.) Jag gillade honom skarpt, kanske den Stakkato-son jag tyckt bäst om...

Kul läsning! Själv tror jag last man standings avkommer kommer diskuteras o frågan är om de franska blodslinjerna kommer att utökas?

Last man standing är ju tillbaks från Ryssland och betäcker själv i Tyskland nu, så han lär nog få några ston minst sagt!!

ja, de som är kommer nog bli uppmärksammade.

Letar efter en avkomma att köpa o det verkar finnas men det är en uppfödare jag ej hittar trots att jag har namn..

Vilka hingstar tror ni kommer bli uppmärksammade i Svedala? Empires första årgång kommer visas i vår på 3 års vet jag. Hur gamla är Niveaus äldsta?

Salito betäckte tyvärr väldigt lite innan han såldes. (Anledningen till att han såldes.) Jag gillade honom skarpt, kanske den Stakkato-son jag tyckt bäst om...

ingen stakkato-son jag hört om blev genast nyfiken!Vad e d på mödernet o vart såldes han?

ja, de som är kommer nog bli uppmärksammade.

Letar efter en avkomma att köpa o det verkar finnas men det är en uppfödare jag ej hittar trots att jag har namn..

Vilka hingstar tror ni kommer bli uppmärksammade i Svedala? Empires första årgång kommer visas i vår på 3 års vet jag. Hur gamla är Niveaus äldsta?

hihi kul att du skriver just svedala (vet att det betyder sverige) då jag bor i orten svedala. Så jag måste ju skriva Saint amour avkommerna då jag sj har som blir tre nästa år ;). Sen har vi en åring efter empire så d ska oxå bli skoj o se. När det gäller nivau tror jag de äldsta blir 2 nästa år. Men annars ser jag oxå fram emot carland avkommerna!

Niveaus äldsta blir väl 2 nästa år?
Corlensky G´s och Corialls första årgångar blir 3 och kommer således att visa sig på 3-års testet. Det skall bli spännande! Vansinnigt synd att vi förlorade Coriall så ung, honom hade jag gärna använt!

jisses min hjärna står alldeles still kan intye komma på last man standings stam!Sorry!

Ett blod jag annars tycker om e acorado...intresant...o så klart stakkatto o vad heter han nu en fuxhingst som rids av den rödårige tysken jisses min hjärna e måndagströg!

Last Man Standine e Lovari - Landgraf och är far till Le Champ Ask som såldes förra året för 1,1 miljoner Euro och visade sig var infertil. Last man standing var såld till Ryssland när sönerna i Tyskland började uppmärksammas och kom tillbaks till Tyskland nu lagom till hösten inför nästa års avelssäsong.

http://www.hengststation-holkenbrink.de/NewsUP/content_hengststation/frame_deutsch.php

Salito är ue Calido, var verksam i Celles program men betäckte lite och såldes till USA som 5- eller 6-åring om jag inte är helt ute och cyklar. Jag har sett honom live ett par gånger och tyckte om honom jättemycket!

Last Man Standine e Lovari - Landgraf och är far till Le Champ Ask som såldes förra året för 1,1 miljoner Euro och visade sig var infertil. Last man standing var såld till Ryssland när sönerna i Tyskland började uppmärksammas och kom tillbaks till Tyskland nu lagom till hösten inför nästa års avelssäsong.

http://www.hengststation-holkenbrink.de/NewsUP/content_hengststation/frame_deutsch.php

Salito är ue Calido, var verksam i Celles program men betäckte lite och såldes till USA som 5- eller 6-åring om jag inte är helt ute och cyklar. Jag har sett honom live ett par gånger och tyckte om honom jättemycket!

tack för svaren :). Nu ska jag bara komma på fuxhingsten som rids av macus ehning vaknar väl inatt när jag kommit på det hihi..

"Många uppfödare här ligger nästan en 10-15 år efter vad gäller iaf tyska blodslinjer..."

Jag håller med Cylenne.
Jag vet att jag är lite fel och kanske ovanligt men vad vill ni har för hästar? Jag tycker bäst är man har hästar med bra psyke och dom är användbar av vanliga hästfolk. De finns so månger hingstar nu i "framtidsavel" men avkommer (och hingstar själv) är inte lätt hanterbar av vanliga hästfolk. Jag tror de är bättre när man i Sverige (och andra länder) använda hingstar som lämnar avkommer som är hanterbar för vanlig hästfolk och alla är nöjd. Förlåt att jag skrivar detta men Sverige ligger nästan 10 år efter vad gäller .... med uppföddare och ryttare. Förlåt !!!
Varför kan ni inte använda hingstar som är hanterbar och lämnar fina avkommer utan att dom måste ha so mycket meriter el poäng el kommer so mycket högt i framtiden (allt hänger ihopp med pengar och marketing).

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten El Barone 111 Z, som ägs av Lövsta Stuteri, tas ur den internationella hoppsporten. Nu väntar ett liv på hemmaplan med fokus på...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 041
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka