Vilken halvblodshingst betäcker du med i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Donauschwalbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 204
  • Visningar Visningar 20 844
Sv: Vilken halvblodshingst betäcker du med i år?

jag tvekar mellan Bocelli och Figaro R....sto efter Concorde.

Jag vet också ston som blivit förstörda rent fysiskt pga. hingstar. Jag föredrar semin, faktiskt. :crazy:

Har valt Dionysos till vårat sto, Lansiär-Maraton

*lånar*

Här blev det ändrade planer...

stoet som skulle semineras med Blue Hors Rush Hour är istället seminerad med Don Primero idag...

Det gick inte att få semin vare sig från BH Rush Hour eller Don Romantic.....men DP är allt annat än ett "tredjehandsval" egentligen.

*knapplån*

Jag har valt Don Romantic till mitt sto. Hon har nu en mkt fin hingstunge efter Corlensky vid sidan och jag funderade starkt på att ta honom igen. Men pga mitt eget skadade knä så valde jag en ren dressyrhingst då det troligtvis blir det jag får satsa på i fortsättningen.. Stoet är väldigt allround...

Stoet är e. Prestige-Pontus-Lansiär

Amiralstoet = Danzas
Robin Z stoet = Jaguar Mail

Vi har betäckt vårt sto med Majim G.
Det andra stoet e. Stanford har jag inte bestämt en.. En hingst med gån,bra temp och massa hopp i vill ja ha..finns det? mm..
Camaro M
Careful??

Har du kollat in Lucky Point HE?:love:

Absolut Careful :love: Har ett föl e honom som är toppen i skallen förutom om hon får fri-spel :angel: är ett sto med två virvlar i pannan (:crazy: :p ), och mamman lite skarp, så man märker ju vem som är mamma till henne, men detta händer väldigt sällan :angel: Har satsat på ett till likadant iår, seminerad idag, eftersom det blev så bra. Jätte vacker, högrest dam med helt korrekta långa ben, mycket musklad länd och kors (äppla-rumpa :love: som mamman absolut inte har, så det är jag glad för att ha fått), över lag helt korrekt i kroppen, och som sagt, väldigt mycket bättre temp än mamma.

Har dessutom låtit henne skutta över ett 40 cm hinder, och visade då mkt bra teknik och taxering runt om redan när hon bara var 2 veckor gammal. (Kan säga att hon låg på 1.10 med magen!)

Hejja för Careful :love:

KL

Min e: Little Q-Racot går till Sheraton i år. Blir kul o se vad det blir utav det. Hade Feliciano som förstaval men i år får det vara då det blir dyrare och mer omständigt för oss med fryst men kanske att vi vågar försöka nästa år.

Careful har jag kollat in. Han och Caressini L samt Camaro M står bland mina första val.. Måste bestämma mej, brunsten närmar sig.:)
Roligt att höra att du fått ett fint föl efter Careful. Bra att höra att fölet är korrekt benad med tanke på att careful inte är helt korrekt.
Men vill ha både gång och hopp...mmm.. :confused:

Vad kul att du var inne på Caressini med :idea: Var i valet i kvalet mellan Careful och Caressini (eftersom han fanns på seminstationen så var det smidigt med sperman o så) men eftersom jag ska sälja fölet så ville jag köra på ett säkert kort o valde Careful. Tror däremot att jag ska köra på Caressini nästa gång, då jag skulle vilja ha ett sådant föl till mig själv :love: Så grymt snygg hingst är det, o så underbar att hantera :love:

Mitt sto (e. Quite Easy - Parant), som i år är utlånad till en kompis, har gått till Cartier.

Vad kul att du var inne på Caressini med :idea: Var i valet i kvalet mellan Careful och Caressini :
Haha.. Vad roligt. Jag står i valet och kvalet mellan Caressini L, Camaro M och Careful. Gud ja kommer aldrig kunna bestämma mej..
Vet så lite om caressini L, bara det somstår i hingstkatalogen typ.. :)

Jag vet inte heller riktigt så mycket om Caressini, bara att Magnus Österlund tävlar honom, Holsteiner förbundet vill ha ner honom till 70-dagars provet, stor som ett hus men samtidigt väldigt ädel och gööör långa ben :love: jätte trevlig att hålla på med. Har tyvärr inte sett honom under ryttare, förutom på bilder.
Men som sagt, skulle gärna ha ett sådant föl själv, så ifall han är kvar i sverige om 2 år, så får det nog bli han :idea:

Okej. Du har inte några bilder som man kan kika på då? Är han tävlad i år? klasser? puhh.. ja måste snart bestämma mej..:rofl:

Jag har använt Caressini L till mitt sto. Vad jag har fått fram så har han startat i två klasser det här året, 110 och 120 med felfritt resultat på hinder. Såg honom på hingsvisningen på Grevagården så visade han en väldigt hoppkapacitet

Okej.. det lät bra.. Nu blev ja nyfiken, vad har du för sto som du använt CaressiniL på?:)
Ingen som har film/kort på Caressini?

Efte mycket om och men blev det De Noir på mitt lånesto efter Master-Herkules-Toreador

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Ramona
·
Tjatter Vad har ni sett för roliga och konstiga annonser? Eller har ni fått något svar som varit helknasigt? Jag börjar med en som ständigt...
Svar
13
· Visningar
1 427
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
744
Senast: Whoever
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka