Vilken halvblodshingst betäcker du med i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Donauschwalbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 204
  • Visningar Visningar 20 844
Sv: Vilken halvblodshingst betäcker du med i år?

*kl*

Eftersom fölet efter Corlensky G var så fint i år så tar vi honom igen på stoet e.Nactus - Magini.Tyvärr så dog ju fölet så vi hoppas på att nästa blir lika fint.

Sen skickar vi damen e.Pontus - Indus till Corlensky med och hoppas på två fina föl nästa år.;)

*kl*
Har inget eget avelssto, men min mamma gör ett beställningsföl e. Guido. Stoet är e. Rotspon - xx.

*kl*

5åringen ska betäckas på nästa brunst med Alligator Fontaine (missade förra ägget pga kristihimmelsfärd :eek:

12åringen står på station sen i fredags och hade då precis släppt ägg så hon ska sprutas i gång under nästa vecka och sedan betäckas med Looping. (har fint föl vid sidan e honom så jag har beställt en likadan :D)

4 åringen är seminerad men lyckades ju få ett huggorms samma dag som jag skulle hämta henne på stationen så hon står på penicillin nu så vi får se om hon är dräktig.. :smirk:
Återkoll 4juni på henne för UL på förhoppningsvis 16dygns dräktighet

Stakkato - dräktig :banana: :banana:

Irco Mena - troligen semin i helgen

Lord Z - men hon ska först föla med Salito (Stakkato - Calido)

Lord z Dräktig

Carnute Dräktig

baloubet du rouet kollas onsdag [hoppas dräktig]

Ska inte betäcka för att jajg inte har nåt sto. Men om jag hade det skulle jag lätta ta Sandakan :love: :love: :love:

*kl*

Betäckningar i år:

Nobel. sto e. Trombon - Tammerfors xx, dräktig på runt 40 dygn
VDL Sheraton. xx sto e. Lotus Pool xx - Seattle Slew, dräktig på 18 dygn.
Jaguar Mail. sto e. Electro - Um Said xx, nyseminerad.
Roven xx. sto e. Turban Rose - Ambassadeur.

Du kanske har hört talas om varför ston och valackar oftast bör skiljas åt? Det är för att hingstiga valackar kan förstöra stona invändigt, dvs. göra så att de inte kan få föl. Det kan hända att även en "riktig" hingst gör detta.

Du kanske har hört talas om varför ston och valackar oftast bör skiljas åt? Det är för att hingstiga valackar kan förstöra stona invändigt, dvs. göra så att de inte kan få föl. Det kan hända att även en "riktig" hingst gör detta.

Hur skulle en hingst kunna förstöra stoet invändigt menar du? Bortsett från bakterier och CEM, då.

Hur skulle en hingst kunna förstöra stoet invändigt menar du? Bortsett från bakterier och CEM, då.

You name it, CEM och bakterier.

Min sambos valack (hingst i 8 år) har x antal gånger satt på hennes sto och de var tvungna att göra en noga undersökning hos veterinären bara för att se om han förstört henne eller ej. Som tur är så hade han inte det.

You name it, CEM och bakterier.

Min sambos valack (hingst i 8 år) har x antal gånger satt på hennes sto och de var tvungna att göra en noga undersökning hos veterinären bara för att se om han förstört henne eller ej. Som tur är så hade han inte det.

Fast nu handlade det ju om hingstar på naturlig betäckning... När du säger "förstöra stona invändigt så att de inte kan få föl" så låter det för mig som om du menar rent fysiska skador?

Jag vet flertalet hingstar som skadat stona vid betäckning rent fysiskt.

Ja gått igenom väggen, träffat fel och perforerat ändtarmen etc

Vi tog bort vårat sto för 2 år sedan efter naturlig betäckning. Hingsten gick igenom slidväggen in i buken. Behöver jag säga att det var en fruktansvärd upplevelse.
Självklart ska man ta bort en valack från stona om den betäcker dem.

Engelskt fullblod:

1. Tammer Fors xx - Montal xx ; planerat Fetcher N.
Läste just att han har dålig spermakvalitet. Måste tänka ut en ersättare.

du ska nog inte välja bort en hingst pga vad du just läst här inne! spermakvaliten kan väl förändra sig, speciellt när det är en så ung hingst, med allt vad det kan innebära :p

sen så betalar man ju först vid 18 dygns dräktighet så... man ska väl inte måla :devil: på väggen :D

har betäckt mitt sto med majim g, så nu är det bara att hålla tummarna! måste säga att jag är nöjd med ägarna, inte så idustriellt och lite mer familjärt.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Ramona
·
Tjatter Vad har ni sett för roliga och konstiga annonser? Eller har ni fått något svar som varit helknasigt? Jag börjar med en som ständigt...
Svar
13
· Visningar
1 427
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
744
Senast: Whoever
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka