Vilken gren skulle ni vilja se i OS?

Mirre

Trådstartare
Utöver de grenar som redan är med, vilka hade ni velat ha med?
Om vi leker med tanken att all sport är på OS nivå.

Skriver under på detta. :up:

Slopestyle och Big air är ju med nu, så jag är rätt nöjd i övrigt tror jag. Fast riktig fotboll skulle ju kanske inte skada som deltagande sport heller.
Om du menar det som vi kallar fotboll så är det ju med i OS (sommar-OS då förstås). Håller annars med om att det är superkul att big air är med numera!

Nej, inte för seniorer på herrsidan, det är U23. Så OS har rätt låg status för herrfotboll, det har FIFA sett till. ;)
Ja just det, de har nåt märkligt system där. Himla skumt det där!

Men det är väl annars lite som för extremsportarna, de verkar vara lite nonchalanta för OS än så länge och det är framför allt X-games som gäller! Men det ändras väl förhoppningsvis om några år sådär.

Två sporter som skulle vara kul och som verkligen har svenskintresse är orientering och skidorientering! Annars skulle jag gilla att ha fler gymnastikgrenar, som t ex tumbling (men om jag inte är helt ute och cyklar ska väl det vara med i nästa OS?) och trampolin.

Ja just det, de har nåt märkligt system där. Himla skumt det där!

Men det är väl annars lite som för extremsportarna, de verkar vara lite nonchalanta för OS än så länge och det är framför allt X-games som gäller! Men det ändras väl förhoppningsvis om några år sådär.
Nja, det är de ju absolut inte. De har ju kämpat för att få det till OS-grenar, det här är ju bara andra året och senast krockade de ju, det var anledningen till att inte de bästa kom till OS då, de ville inte välja bort X-games. I år är det ju annorlunda. :)

Nja, det är de ju absolut inte. De har ju kämpat för att få det till OS-grenar, det här är ju bara andra året och senast krockade de ju, det var anledningen till att inte de bästa kom till OS då, de ville inte välja bort X-games. I år är det ju annorlunda. :)
Nej det är ju absolut sant att alla inte är nonchalanta såklart. Tänker bara på flera intervjuer jag hört med bland annat Henrik Harlaut och några andra, som verkade tycka att X-games är större men jag håller med om att de ändå verkar tycka att OS är stort och kommer bli större. Det är ju i alla fall väldigt många bra som är med i år vilket såklart är jättekul!

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 478
Senast: Zpunk
·
Tjatter Så till nästa års OS i Paris är det då klart att breakdance blir en gren O_o Jag som redan tycker att bedömningssporter inte bör vara...
Svar
17
· Visningar
968
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 248
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 996
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel