Vilken färg?

M

_Mella_

Vad ska jag ha för färg på schabrak och ibland matchande huva på min pålle när vi är ute och tävlar?
Jag har funderat på marinblått och olivgrönt..

17281887.jpg

http://www.pixbox.se/pic_show_id17281886.html

Såhär såg han ut i sommras, nu är han mörkare..men jag ska klippa honom i vår så det blir ju typ den färgen då:D

Vad tycker ni?

(ignorera min extremt omatchande och fula utrustning! allt är utgytt nu:p)

Sv: Vilken färg?

Jag skulle nog oxå köra på marinblått och någon snygg grön färg.:D

vad har du för färg på kavajen? hjälmen? sadel och träns?

Kavajen: Marinblå
Hjälmen: Marinblå
Sadeln: Typ kastanj/ nån slags rödbrun, samma som tränset.
Tränset: Kastanj (syns på bilden)

Inget finns på bilderna förutom tränset (dock inte dom tyglarna)

Bild på sadeln: http://www.pixbox.se/pic_show_id17165058.html (lite ljusare IRL)

Satsa på en färg som du kan matcha med andra fäger, typ en marin blå luva och det är snyggt att matcha m. vinrött schabrak.

då tycker jag att det bli fint med marinblå luva! och marinblått schabrak med silver- eller gulddetaljer (kantband, passpoal, brodyr) beroende på spännena på tränset, stigbyglarna eller kavajknapparna.

ska du ha annan färg på schabraket så är vitt med marinblåa detaljer fint!

jag tycker det blir för kluddit/för många färger att ha marinblått på dig, marinblå luva, brunt läder och sen grönt eller vinrött helt plötsligt! men om du vill kunna variera dig lite så kan man ju beställa en luva som har kantband, så kan man även ha den färgen på schabraket.

Jaa, det blir nog mest olika marinblåa schabrak och luvor :)
Och en del vita schabrak med marinblå brodyr kanske? tkr inte det är så snyggt med vit luva av någon anledning:p

Liknande trådar

Dressyr Jag har tidigare bara tävlat hoppning och här alltid varit noga med att matcha min klädsel och utrustning på ett eller annat sätt. Nästa...
Svar
17
· Visningar
1 897
Senast: kryddelydd
·
J
Utrustning Jag har tidigare (nästan) bara tävlat dressyr tidigare men nu har jag köpt en hopphäst så nu är tanken att det ska bli hopptävlingar...
Svar
5
· Visningar
940
S
Utrustning Jag har en fux som jag ska köpa nya schabrak och lindor till, vill att dom ska matcha och vill ha tips på fina färger! Jag har...
2
Svar
35
· Visningar
13 724
Senast: Wippos
·
Hemmet Vad har ni för golv? Vi har heltäckningsmattor som lades in i sommras men jag är så trött på dem så nu ska de ut så jag har bokat in...
2
Svar
23
· Visningar
8 186
Senast: susekl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar