Vilken dragbil tycker ni är absolut bäst?

Sv: Vilken dragbil tycker ni är absolut bäst?

Ina, jag har känner flera stycken som har har just subaru outback som dragbil, + som "lastbil" då den är så bra att just lasta i. & dom är förövrig som är super nöjda... Har inte hört att det har haft några som helst problem. Klart att det finns måndagsex överallt. Jag tänker själv köra på en sådan på sikt...

+ att du får dra 1500kg på B kortet.

Efter ett långt liv som säljare i bil har jag testat de flesta märken (-de dyraste som Rover, Jaguar osv) och jag älskar min nuvarande Subaru F. Helt underbar bil som visat vad den går för den här vintern med snö och drivis.

Ehh okej det där kändes ju ganska OSERIÖST!
Om de säger att det ska komma nästa år men inte gör det :crazy:

Nej diesel eller bensinare spelar egentligen ingen större roll, inte heller märket på bilen.
Det som spelar roll är att den ska ha en automatlåda, vara en jävligt bra dragbil som tar sig fram i både djup lera och snöstorm även med ett släp bakom, den ska vara någorlunda snygg och relativt stor så att allt jag har med mig får plats utan större problem :)
Men sen spelar såklart driftskostnader också in om bilen är dyr/billig att serva, om den drar hutlöst mkt soppa, om försäkringen är rimlig osv

En Subaru Outback alltså ;) hehe

Ang. dieselautomaten så kan man oxå se det som seriöst då de inte vill släppa en växellåda som dom inte är nöjda med(annars hade de ju kunnat köpa ett koncept av någon annan). Sen är det väl inte subaru själva som sagt till oss att det kommer "nästa år" utan försäljarna, det kanske har varit deras tro inte företagets. Jag själv hoppas att det tar två år till med dieselautomat, jag tycker gott vi kan vänta med att byta ut våran stora dragbil (vi har en KIA sorrento förutom outbacken)... haha

KIA sorrento har för övrigt dieselautomat, är stor, bra dragbil, rambyggd MEN det är som om du får ha en hel gardenaslang med diesel in och den får inte dra nåt nästan på b-kort. Nyare modeller får dock dra 3,5ton på e-kort.

Nä, jag fick sälja skiten med brakförlust.
Jag säger inte att Subaru är en dålig bil för jag var nöjd med min första. Men när jag nu fick problem med Legacy diesel -10 så var Subaru Nordic helt omöjliga. Bilen fanns det inget fel på.
Det finns en som tom fått dom hos ARN om att häva köp men Subaru vägrar. Då kände jag att det inte var lönt att gå vidare. Bättre sälja nu innan bilen sjunker ännu mer.
Så min bil finns tillsalu. 2500 mil o med drag, ett klipp. Bara att slå till!
// Linda

Jag kanske ska tillägga att jag inte äger bilen. Den är redan såld. Mitt förra inlägg ser ut som en annons men det är det inte.
// Linda

Jag säger bara Audi A4 lr A6! :love: Kan bero mkt på att jag är totalt Audifrälst ;)

En liten sak att tänka på om du vill öppna bageget när du kopplat till släpet kan de vara svårt på en del av bilarna som har bagage luckan sidohängd. Då tar oftast stödhjulet på släpet i luckan. Jäkligt irriterade tycker jag. Men kanske en vane sak?

Liknande trådar

Utrustning Vår gasdrivna subaru har förmodligen tackat för sig och det är antagligen dags att titta på ny dragbil. Om man vill ha något som är i...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: Gnapp
·
Utrustning Jag funderar lite på att skaffa en ny bil. Det behöver vara en kombi för att få plats med hundbur och barnvagn vilket begränsar utbudet...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 086
Utrustning Hej, undrar om någon här har varit med om något liknande. Köpte en ny Subaru Outback 2010, då vi verkligen ville ha en bra dragbil och...
Svar
10
· Visningar
18 581
Senast: HannaZ
·
Utrustning De trådar som finns om Skodan är ett år gamla så jag gör en ny. Letar för fullt efter en dragbil, men måste utöka mitt letande. Har...
2
Svar
27
· Visningar
4 266
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar