Vilken bur?

Kivina

Trådstartare
Jag är alldeles snart på väg att köpa kombi och ska köpa en bur till bilen. Jag har bestämt mig för att köpa en dubbelbur av olika anledningar - även om jag bara har en hund för tillfället. Det kan vara praktiskt att ha en dubbelbur eftersom jag ofta är hundvakt till lite olika hundar och då vill jag kunna ta mig iväg med bilen och slippa ha hundar sittande i baksätet. Och OM det blir någon fler hund i hushållet är det ju skönt att redan ha en bilbur till den också ;)

Jag har kikat runt lite på diverse olika burar, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag ska köpa. Jag äger idag en rottistik som jag vill ska kunna åka bekvämt även med mellanvägg i buren. Jag har kikat på MIM-buren, men jag tycker den tar lite för mycket plats i bilen medan hundarna knappt får någon plats alls, eller har jag fel uppfattning? Den storlek som i så fall skulle vara aktuell är dubbel XL. Nästa storlek får jag inte in i den bilen jag tänkt köpa.

Vad har ni för burar? Vilken bur ska man satsa på? Jag har kikat på både robust, jeppe och stellaburen och det verkar inte vara någon nämnvärd skillnad på dem i varken storlek, utförande, krocktester eller pris. Finns det något jag missat? Artflex? Funkar den?

Sv: Vilken bur?

Alu-flex!

Skräddarsydd efter bilen och väger hälften av en stålbur. Ett klart plus om man ensam måste kunna lyfta buren.

Ahh, kikade på deras hemsida och verkar vara en helt klart vettig bur! Och för mig med nackskada är det super med en lättare bur..

Tack för tipset!

*snor min egen knapp*

Av bekvämlighets skäl och att jag insåg att hunden trots allt får plats i MIM-buren så blir det en sån iallafall. Min hundsportsbutik hade rabatt för medlemmar på dem så jag slog till. Nu hoppas jag att jag blir nöjd med den, den är ju ganska dyr men förhoppningsvis värd pengarna!

Jag har en MIM, dubbelbur small till Leon, utan mellanvägg, han är 59 i manken o väger cirkus 22 kg (typ smalare högre tollare), han har gott om plats, utan att det är för stort. Skulle kunna få plats med en till, dock inte lika stor om jag sätter in mellanväggen.
Är grymt nöjd med buren, har visserligen inte krockat med bilen, o hoppas slippa.

Vi har MIM dubbel XXL och är jättenöjda. Så det var nog ett bra val :)
Jag tycker det känns tryggt!

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: Bison
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 214
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 990
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Ska sälja min pickup och funderar på att köpa en begagnad xc60 från -19 eller -20. Lite beroende på vad jag får för min. Har en xc60...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama