Vilken bröstpump?

feel

Trådstartare
Jag har apotekets billiga bröstpump och den är ju helt värdelös, pumpar i princip dagligen så behöver en bättre.

Ni som har använder/använt pump, ska man ha elektrisk eller handpump? Märke?

Sv: Vilken bröstpump?

Jag använde MAMs handpump då jag fick en prematur dotter som sondmatades första tiden.
Jag tycker att den fungerade superbra :)

Jag hade en MedelaMini electric.. Men jag måste nog erkänna att det var smidigare att amma direkt så välanvänd var den inte...
Men den gjorde sitt jobb...

Förra gången hade jag BB:s pump (Medela). Den var fantastiskt, kunde pumpa båda brösten samtidigt och jag pumpade både mkt och under lång tid (7,5 mån) så jag var väldigt nöjd. Den här gången köpte jag en elektrisk Medelapump men den är ju långt ifrån att vara lika bra som BB pumpen.

BB-pumpen är ju svindyr så kanske hyra kan vara ett bättre alternativ.

Lånar delvis knappen.

Jag hyrde också en Medela från BB och därefter köpte jag en egen elektrisk Avent. Tyckte att Aventen var både effektivare och behagligare än Medelan.

Vi har hyrt Medelas BB-pump. Det kostar 18 kr/dygn så kostnaden tickar på. Pumpen har dock varit förträfflig men stor, jag har inget annat att jämföra med iofs.

Handpump Avent Isis, helt suverän. Pumpade massor, så mycket att jag lämnade till neontalen.

Köpte faktiskt en sådan idag, får den nästa vecka. Hoppas den funkar lika bra för mig :)

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 286
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar