Vilken bomvidd är detta??

harri

Trådstartare
Har ett litet problem som jag hoppas kunna få hjälp med här :) Det är så att jag nyss köpt en ny Globus Crincle på vinst och förlust och självklart blev det förlust då den var för vid för hästen. Ska nu sälja den igen men då sadeln är en demosadel så finns inte bomvidden märkt på den.

Någon som vet hur man kan mäta det? Jag gissar på att det är en 36 eller 38 då den är för vid för min häst som fick en 34 utprovad till sig. Slänger in en bild på sadeln:)
i54066697._szw1280h1280_.jpg.jfif

Sv: Vilken bomvidd är detta??

Det måste stå stansat någon stans under kåpan. Har du kolalt ordentligt efter små pyttesiffror??

Nej det finns ingenting tryckt på sadeln då det är en demosadel. Inte ens modellen finns märkt:grin: Det enda som visar att det är en Globus öht är knapparna på framvalvet.

Okej.. Ja då är nog det enda alternativet att mäta mot annan befintlig vidd. Kommer inte gå att gissa. För ska du sälja den med bestämd vidd så måste du ju vara stensäker så inte köparen bli lurad. Alt sälja den billigare med obestämd vidd.

Förstår också att det inte går att gissa för jag gissade jättefel som tyckte den var lik en 34 :) Tänkte mer om någon där ute hade en 36 eller 38 så hen hade lite mått på sadeln :)

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror... 2
Svar
20
· Visningar
5 404
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 194
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 939
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 821
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31