Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Mina numera sålda två unghästar födda 04 är den ena ca 168 cm och den andra ca160 cm. Förväntat färdigt höjd är omkring 172 cm resp 163 cm.
Mina som är födda 05 (har fem stycken) är idag mellan 155 cm till 165 cm och den minsta beräknar jag bli omkring 163 cm den största omkring 170 cm troligen strax över.
Kan tillägga att det rör sig om halvblod en del med mycket fullblod i sig.
Jag tror ju förr att de hamnar under 160 cm kanske någonstans mellan 155 - 159 cm. Men det beror ju lite på ras och stam och hur de har utveckats/vuxit hittills.
hur stort tror ni ett sto född-04 e. Don primero ue. ROhdiamant blir om hon nu är 156 cm? Kan tillägga att hon vuxit otroligt jämnt, aldrig varit överbyggd eller så...
Nu vet jag ju inget om höjderna bak hos henne eller hur de har växt. Men jag skulle gissa på 160 eller strax under som du beskriver det. Det mesta jag varit med som en senvuxen häst vuxit efter tre år är sju centimeter. Men det är ganska ovanligt att de växer så mycket. Det var ett sto som var 160 cm som treåring och 167 cm när hon blev stamboksförd som sjuåring.
Mitt sto i ovan inlägg, växte jämnt hela tiden. min erfarenhet är att de som växer jämnt o ser "färdiga" ut i kroppen oftast blir små.
Men jag hade en val e Arram o hans avkommor brukade se ut som burkar o växa väldigt sent. Min växte 8 cm från 4 åring till 5 åring men blev då även kastrerad under året.
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.