Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SBAB. Rekommenderas.
Jag har SBAB och har aldrig haft sådana problem, varken inför husköpet eller efteråt. De har alltid varit väldigt smidiga att ha att göra med. Jag är jättenöjd.Jag har funderar på att byta till SBAB, men blivit totalt avskräckt sen en vän köpt bostad med SBAB som bank.
Enda sättet att kontakta dem är via deras växel/kundtjänst. Kötiden har varje gång min vän ringt varit mellan 4-5 timmar. Och inte ens när man har en pågående ärende går det att ha någon form av direktkontakt?
Min vän väntar i 4 h 15 min på att bli uppringd av SBAB. Tillslut ringer de upp och de avhandlar ärendet inför kontraktskrivning. Banken behöver kompletterande uppgifter från bostadsrättsföreningen. Det är då helt omöjligt att få något form av direktkontaktinfo så vännen måste igen ringa via växeln, och då vänta 4h 40 min på att bli uppringd för att kunna lämna in uppgiften. Så han fick skriva kontrakt med klausul för han inte kunde få kontakt med banken. Sen var allt löst på 2 sek när de väl ringde upp..
Själv har jag SEB men funderar på att byta. Men vill ha kvar all vardagsekonomi i SEB för jag är väldigt nöjd med dem annars.
Det där känner jag inte igen. Kontakterna har varit smidiga, jag har aldrig behövt vänta länge i telefonkö, vi hade en personlig kontakt som vi kunde ringa direkt till under tiden vi ordnade allt inför tillträdet till huset, osv. Det går också att kontakta dem via en meddelande i internetbanken. De svarar snabbt.Jag har funderar på att byta till SBAB, men blivit totalt avskräckt sen en vän köpt bostad med SBAB som bank.
Enda sättet att kontakta dem är via deras växel/kundtjänst. Kötiden har varje gång min vän ringt varit mellan 4-5 timmar. Och inte ens när man har en pågående ärende går det att ha någon form av direktkontakt?
Min vän väntar i 4 h 15 min på att bli uppringd av SBAB. Tillslut ringer de upp och de avhandlar ärendet inför kontraktskrivning. Banken behöver kompletterande uppgifter från bostadsrättsföreningen. Det är då helt omöjligt att få något form av direktkontaktinfo så vännen måste igen ringa via växeln, och då vänta 4h 40 min på att bli uppringd för att kunna lämna in uppgiften. Så han fick skriva kontrakt med klausul för han inte kunde få kontakt med banken. Sen var allt löst på 2 sek när de väl ringde upp..
Själv har jag SEB men funderar på att byta. Men vill ha kvar all vardagsekonomi i SEB för jag är väldigt nöjd med dem annars.
Det var märkligt.Min vän väntar i 4 h 15 min på att bli uppringd av SBAB. Tillslut ringer de upp och de avhandlar ärendet inför kontraktskrivning. Banken behöver kompletterande uppgifter från bostadsrättsföreningen. Det är då helt omöjligt att få något form av direktkontaktinfo så vännen måste igen ringa via växeln, och då vänta 4h 40 min på att bli uppringd för att kunna lämna in uppgiften. Så han fick skriva kontrakt med klausul för han inte kunde få kontakt med banken. Sen var allt löst på 2 sek när de väl ringde upp..
Det där känner jag inte igen. Kontakterna har varit smidiga, jag har aldrig behövt vänta länge i telefonkö, vi hade en personlig kontakt som vi kunde ringa direkt till under tiden vi ordnade allt inför tillträdet till huset, osv. Det går också att kontakta dem via en meddelande i internetbanken. De svarar snabbt.
Vi har vår vardagsekonomi i en annan bank. Endast bolån och sparkonto hos SBAB.
Det var märkligt.
När jag köpte hus sist var konceptet "boka telefontid hos SBAB för kontraktsskrivning hos mäklare" uppfunnet. Jag gissar att din vän missat den livsförenklande detaljen.