Lovisaleonora
Trådstartare
Vad har jag för ohyra i köket? Flyger runt, svåra att bli av med.
Följdfråga: hur tusan bli av med?
Följdfråga: hur tusan bli av med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller släng dammsugarpåsen i soptunna? Förstår inte riktigt frysen. Från sopcontainern är det ju ingen risk?Det finns också fällor (samma som för klädesmal bör fungera..när jag fick fällor för klädesmal av Anticimex vid sanering, stod det på dem att de funkar på dessa också. Fällorna är som klisterark så flyger de på den fastnar de) att sätta upp. De attraherar hanarna.
Torka inte bara, utan dammsug först. Och lägg dammsugarpåsen i en väl förfluten plastpåse i frysen direkt efteråt!
Eller släng dammsugarpåsen i soptunna? Förstår inte riktigt frysen. Från sopcontainern är det ju ingen risk?
Ah, ja, om den ska användas igen så förstår jag! Kopplade inte så långt, är för pigg på att slänga ut precis allt som ens nuddat ett skadedjurRåd jag fick från Anticimex tekniker vid klädesmal och pälsänger. För att slippa byta dammdugarpåse vid varje tillfälle (jag städade varje dag när jag hade klädesmal. Nu ca 5ggr/veckan. Innan teknikern tipsade så gick det alltså åt en påse om dagen..det blir rätt dyrt i längden..).
Direkt i tät påse och sen ut i tunnan ute funkar självklart också. Bara den försvinner ut direkt. (Jag är bara så van vid att ha min i frysen vid det här laget.)
Angående taklisterna. Jag tror att de även invaderade min brandvarnare ett par gånger. Hade en period när jag fick kassera en om året då de började tjuta oprovocerat mitt in natten (ja batteriet var ok). Gick ju inte att bryta sig in i den optiska cellen men dem såte nästan krupit in där för det är enda orsaken jag kan komma på för 2-3st att gå "sönder" på det sättet. Brandvarnaren sitter i hallen där det inte finns tillstymmelse till foder åt dem. De kryper alltså metervis för att förpuppasDet blir till att beställa fällor. Har levt med dem ett år nu, har blommat upp från några st till en mängd nyligen. Slängde hela skafferiet i första omgången så de har inte så mycket tillgång till mat efter att vi packat om nyinköpen i tätförslutande förpackningar. Får dra ut lådorna och dammsuga i stommen, det låter ju lagom kul att de kan vara så långt upp som i taklisterna.
Det blir till att beställa fällor. Har levt med dem ett år nu, har blommat upp från några st till en mängd nyligen. Slängde hela skafferiet i första omgången så de har inte så mycket tillgång till mat efter att vi packat om nyinköpen i tätförslutande förpackningar. Får dra ut lådorna och dammsuga i stommen, det låter ju lagom kul att de kan vara så långt upp som i taklisterna.
För mig låter det då som en stor olägenhet …Det är knappast tal om någon sanering, sådan olägenhet är det inte. Gissar att Anticimex skickar ut fällor.
Maljävlar, supersvåra att bli av med.Vad har jag för ohyra i köket? Flyger runt, svåra att bli av med.
Följdfråga: hur tusan bli av med? Visa bifogad fil 65372