Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller rättare sagt, har ni dejtat personer som haft lite mer "udda/inte särskilt vanliga" försörjningar?
Har ni dragit några intressanta/roliga slutsatser efter upplevelserna?
Nja.
Har inte en en enda kostymnisse på min resumé.
Kostymnisse?
Inser att jag inte bara lyckats undvika att vara ihop med någon som går i kostym, utan också att jag överhuvudtaget inte känner någon som bär kostym (utom på begravningar och liknande). I vilka yrken har män kostym på sig till vardags?
Kostymnisse?
Inser att jag inte bara lyckats undvika att vara ihop med någon som går i kostym, utan också att jag överhuvudtaget inte känner någon som bär kostym (utom på begravningar och liknande). I vilka yrken har män kostym på sig till vardags?
Det är väl mindre tillåtet för kvinnor att vara illa/slarvigt klädda. Oavsett bransch och position.@Petruska Av någon anledning verkar den kvinnliga motsvarigheten inte fått fäste, trots att könsskillnaderna på teknolognivå ser mindre ut?
@Sassy @Anna
Det lutar alltså åt att teknologer och ekonomer bär kostym, särskilt om deras arbete innebär kundkontakt?
Tekniknörden som sitter i kulisserna och räknar, är snarare representerad bland mina vänner, och han bär inte kostym om det går att undvika. (Man får vara glad om kläderna är hela och rena i en del fall, faktiskt.)
Samma på universiteten, vår rektor har alltid kostym när han gör något officiellt, och våra lärare har oftast kavaj när de ska undervisa.
Tror det där är olika i olika ämnen, ev även olika lärosäten. Mycket få universitetslärare jag känner undervisar i kavaj. Kostym är ännu mycket mer ovanligt.