Vilka typer av hinder?

L

Lawendel

Vilka typer av hinder kan förekomma i fälttävlan? Lite svår fråga kanske :crazy:, men säg något hinder! Jag ska kanske börja med FT och vi ska bygga en terrängbana hemma, och jag vill veta vad det kan förekomma för slags hinder så att vi kan bygga hinder på våran terrängbana som kan förekomma på tävlingar! Ni behöver inte säga vattenhinder, det vet jag är med ;)! Hoppas att ni fattar vad jag menar, jag är inte så bra på att förklara :crazy:...!

Sv: Vilka typer av hinder?

Olika typer av gravar brukar vara med, t ex öppen grav eller grav med räcke. Upp och nedhopp är vanligt liksom stockar i olika former och färger!:p

Okej ;) ! Nåt mer? Vilka hinder brukar förekomma i lätt (och debutant) klasser?

:bump: Jätteskoj med nya ryttare som vill komma med i denna
härliga sport.Tänk på att du tar hjälp av en aktoriserad tränare,innan du bygger och börjar hoppa hindren.Titta på fältävlanslänken på Ridsportförbundets hemsida.Lycka till och ha´så skoj:bump:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 107
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 873
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 181
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hemmasittare
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden