Vilka tider går ni sista promenaden?

Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Haha! Såg att jag missat ett par ord...:o "Liknande kvällsrutiner på helgen..." skulle det ju va..!
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Stackars du! Jag fasar för den dag då jag/vi hamnar i tätort igen.

Förr, på den dåliga tiden, gick vi ut vid 22.00-rycket och därefter runt 8.00. Dessa var rena toa-besök, men under resten av dagen kunde det bli många raster och utevistelser, beroende på hur jobbet var. Hundarna har alltid varit med.

Det hände någon enstaka gång att behoven fick jycken att väcka mig, och då var det bråttom att få på kläderna och gå ut. Dom gångerna släpptes oftast jycken utanför porten och så bar det iväg i full gallopp till hundtoan med mig långt efter. :)

LIA
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Det är väldigt, väldigt olika :p
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Våra går sista vid 21 och runt 6 på morgonen... Fast fick dom välja skulle det bli senare på morgonen faktist... så dom "klarar sig" ca 9 h per natt.

Så är vovven inte kissnödig tycker jag iaf att det låter bra =)
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Första svängen brukar bli mellan 7 och 8. Sista mellan 20.30-22.00
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

jag går ca fem promenader per dag,den första blir vid sju,åtta på morgon,sen vid lunch,sen vid tretiden,en vid sex,och en vid nio,halv tio, om det är busväder vill varken jag eller hunden ut,så då brukar vi skippa sista promenaden,och går bara ut och kissar då..

på helgerna när jag är uppe längre så tar jag även ut och nattkissar innan jag lägger mig..brukar bli efter tolv. då brukar vi även ha sovmorgon,jag går upp SENAST nio,äter frukost och sånt,ibland går han med upp,men oftast så ligger han och sover till tio..

sen är han med mig i stallet och hem till mamma på eftermiddagarna så då får han springa lite på gården! så han är inte 100% "lägenhetshund" utan även han är ute på landet! :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

När sambon är borta går vi inte ut förens 11-12tiden. Sista svängen kan bli ifrån 01.00 - 03.00 :angel:

När sambon är hemma tar han alltid morgonpromenaden då han är morgonpigg. Sedan tar jag den sista kvällspromenaden runt midnatt eller strax efter.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Vi har inga regelbundna tider som säger att "då går vi upp på morgonpromenad, och då går vi kvällspromenad", utan det varierar väldigt mkt.

Ofta går vi sista svängen vid tolv-ett på natten, och första vid 11 på förmiddagen.

Men vi går ut det första vi gör när vi vaknar, och går sista promenaden innan vi går och lägger oss, helt enkelt;)
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

*kl*

Nu är lillan bara fyra månader, men vi har ganska bra rutiner redan.
Första promenixen (dvs ut och kissa och bajsa på gräsmattan och kanske gå en sväng runt kvarteret om hon inte riktigt vaknat till än och behöver röra lite på sig för att det ska bli bajsat) blir när jag stiger upp, vilket varierar väldigt mycket, hon vaknar inte om inte jag stiger upp....
Hon är en på valpars sätt en riktig sömntuta, och om vi ska iväg någonstans tidigt på morgonen, så får jag väcka henne försiktigt och sen bära ut henne ur lägenheten....

Sista kvällsrundan blir precis innan husse och matte ska lägga sig, vilket brukar bli vid elvasnåret, om hon inte redan somnat för natten då. sen sover hon som en gris hela natten.
De få gånger hon blir nödig igen under natten väcker hon oss.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

På vardagarna blir första vid 7 ungefär och sista mellan 19-21, nu bor ju vi i villa med trädgård, så vi brukar släppa ut honom så han får kissa precis innan vi lägger oss, vid 23-00 också.
På helgerna kan första bli allt från 6-11, hunden sover gärna länge om han får, han brukar inte vakna om inte vi gör det. Sista promenaden på helgerna kan bli allt från 21-02.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Sista promenade för min valp är vid 22 - tiden. På morgonen får hon gå ut vid 5 men det är bara för att hon är liten. Jag tycker att du har vettiga tider för din hund.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp