Vilka tider går ni sista promenaden?

Ramona

Trådstartare
Det är så intressant att bo i lägenhet med hund. Helt plötsligt är det ju inte bara att öppna dörren så hundarna får gå ut medans man själv borstar tänderna. Nu måste man planera in promenaderna lite bättre.

Efter ett samtal med en granne som har en rottweiler så undrar jag nu när ni går sista promenaden inför natten?? Och vilken tid ni går ut på morgonen?

Själv gås första promenaden vid 7 om sambon hinner, annars gås den vid 8 av mej. Sista promenaden inför natten bli mellan 22 och midnatt.
Men grannen går första promenaden vid 10 på morgonen och sista vid 20 på kvällen.
Är det jag som överdriver i mina tider med promenaderna?? Känner mej faktiskt lite förvirrad över att bo i lägenhet med hund och hur många promenader det egentligen behövs för att kissa och bajsa.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Det är så intressant att bo i lägenhet med hund. Helt plötsligt är det ju inte bara att öppna dörren så hundarna får gå ut medans man själv borstar tänderna. Nu måste man planera in promenaderna lite bättre.

Efter ett samtal med en granne som har en rottweiler så undrar jag nu när ni går sista promenaden inför natten?? Och vilken tid ni går ut på morgonen?

Själv gås första promenaden vid 7 om sambon hinner, annars gås den vid 8 av mej. Sista promenaden inför natten bli mellan 22 och midnatt.
Men grannen går första promenaden vid 10 på morgonen och sista vid 20 på kvällen.
Är det jag som överdriver i mina tider med promenaderna?? Känner mej faktiskt lite förvirrad över att bo i lägenhet med hund och hur många promenader det egentligen behövs för att kissa och bajsa.

Jag tycker att dina tider är vettiga.. själv bor man ju på landet....:)
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Vi har inte stenhårda rutiner på våra promenader. Saga själv gillar inte att kliva upp tidigt i onödan så vi tar det när vi vaknar, det kan vara 7 eller 11 ;)

Sista promenaden när vi lägger oss kring midnatt
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Vi går ut sista gången kring 01.00 om jag inte jobbar dag dagen efter (jobbar dag ca 2 ggr på 5 veckor, resten kväll) då blir det vid halv tolv ungefär. Och när han går ut på morgonen beror på, jobbar jag dag så går han ut vid halv 7 och annars kring 10. Min karl kliver upp vid 8 när han jobbar och stiger då hunden upp samtidigt vilket han nästan aldrig gör så går han ut med honom.
Han säger alltid till själv när han vill gå ut.
Jag har en riktig sjusovare, fick han sova till tolv skulle han göra det! :) Det är ju såklart en whippet vi pratar om!
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Jag har aldrig haft hund i stan innan och det känns en aningens trevande faktiskt.
När man bor på landet är det ju bara att öppna dörren hur många gånger som helst under en dag och det är inga större problem. Nu måste man tänka hela tiden...och det blev så mycket mer komplicerat.

/Ramona som längtar tills hon hittar ett torp.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Jag går sista prommisen vid 22 tiden och första 05,45. Ibland väcker lillan (5 mån) mig vid femtiden men det spelar ingen roll om jag går sista vid midnatt så jag tror det beror på att hon inte har ställt om till vintertid än:D Det hände nämligen aldrig före tidsomställningen:crazy: Sen hon blev rumsren dvs..
//C
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

*kl*

första vid halvsju-tiden, går till jobbet då. Sista vid 21-22, beroende på hur lång promenad vi tar. Längre promenad= vi går ut lite tidigare.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Jag går första strax efter 7 på morgonen (vardagar) sista brukar vara vid 21.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Jag går första promenaden alltifrån mellan 7-12 på dagen, men innan dess har dom varit i trädgården och kissat av sig. Då är vi oftats ute ett bra tag..och nej mina hundar lider inte av det då dom väldigt gärna har lite sovmorgon;) ..Sista promenaden blir alltfrån 19 till 22 och ibland senare på helgerna. Men då släpper jag alltid ut dom på tomten innan dom ska sova...Mellan dom gångerna går vi en eller två promenader till beroende på hur långa dom är.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Med vår vuxna hund går jag första svängen när jag & han vaknar, på vardagarna vid 7-7.30 innan jobbet, på helgerna(innan valpen kom hit) så kan det dröja tills 11, en riktig sömntuta är han;) Sista promenaden tar husse & det blir mellan 21 & 00.

Nu har vi ju som sagt en valp också, han brukar väcka mig vid 06, så då går vi ut (men imorse vaknade båda av väckarklockan kl 06.30, han var till & med tröttare än mig, tror minsann att vi fått oss en till sömntuta:D )
Han får gå ut sista gången med husse någon gång mellan 21 & 00.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Sista promenaden blir aldrig innan 22. Det har jag som en gräns. Sen måste man nästan hinna ta ut honom då för annars slocknar han och då är det nästan omöjligt att få honom utanför dörren:D . Har jag inte tagit ut honom vid 22 så blir det att locka och pocka.

Första promenaden blir allt från 06,30 till 10,00. Om jag är ledig så sover vi båda tills han säger till att han vill gå ut och det gör han sällan före 9.

Jag bor också i lägenhet så jag förstår vad du menar eftersom vi ofta bor i hus på helgerna.:idea:
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Går ut ca vid 20 sista gången och då får de går ut mellan 7-9 någongång på morgonen beroende på hur jag jobbar. Inga problem med det, mina vovvar sover när jag gör det.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

vi går första vid 05.30 å då är det bara runt huset, tintin är alldeles för trött vid den tiden så han kissar allt på en gång :p
den riktiga promenaden brukar ske vid 9-10 tiden.
sen går vi ut innan hans middag (före 17) å så sista gången runt 20-21.
om han säger till så går vi ut också :) å så får han alltid följa med när möjligheten finns
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Sist i säng rastar hundarna på kvällen och först upp rastar dom på morgonen.
Så sista svängen brukar bli kring 01.00 och första kring 07.00.
Sen har jag rätt mycket problem att sova så kan jag inte sova och blir rastlös brukar jag ta ut hundarna mitt i natten ibland.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Här går vi första promenaden mellan 7 och 11 ungefär. Siri (min hund) älskar att ha sovmorgon, och går upp sist av alla! Sista promenaden brukar bli mellan 22-24!
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Här går vi första promenaden mellan 7 och 11 ungefär. Siri (min hund) älskar att ha sovmorgon, och går upp sist av alla! Sista promenaden brukar bli mellan 22-24!
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Eftersom jag arbetar sent går vi sista rundan runt halv ett. Det brukar bli så även när jag är ledig eftersom han är van vid det.

Sen får han sina vanliga turer morgon middag kväll också.
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Sista promenaden tidigast åtta, första vid halv åtta (vardagar). Liknande kvällsrutiner medan vi ofta sover betydligt längre på morgonen! Det är så skönt, för voffan har alltid sovit lika länge som matte..!:)
 
Sv: Vilka tider går ni sista promenaden?

Sista turen är nån gång mellan 20.30 - 24.00, helt beroende på när jag lägger mig.
Morgonturen är nån gång mellan 8.30-11.00......Det spelar ingen roll när vi varit ute på kvällen, sover jag så sover hon (och är det akut så väcker hon mig, men det är ytterst sällan).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp