Vilka selar gillar ni?

blizz

Trådstartare
Behöver köpa ny sele till jaktlabben. Jag ska främst använda den när jag behöver ha honom i långlina, men även vid koppelpromenader. Nu har han en y-sele från Hurtta som jag inte är nöjd med då den absolut inte kan sitta stilla och någorlunda stadigt på djuret..
Vore jättebussigt med lite tips!

Till "vanliga" hundar gillar jag de som är som Hurttas "uppdaterade" y-sele, där bandet runt bröstkorgen hamnar en bit bak på kroppen.
På mina egna hundar har jag de här selarna:
19787204_875787672569614_6053726308068487637_o.jpg

Jag har en dc shorter som dragsele men den är typ perfekt för allt! Sitter på plats utan att glida är rejäl utan att va tung eller styv. Ska köpa en nomesele för draget och ha dc shortern till vardags ist!

Jag skulle vill ha ha en sele som är som typ Dog Copenhagen, fast i samma material som i Zero DC. Blir galen på att Dog Copenhagen suger åt sig vatten och torkar långsamt. Varför vadderar dom så himla mycket i vissa selar ?
Just nu kör jag Hurttas nya Y-sele i brist på annat, då Skalman ändrat form så pass att hans Dog Copenhagen inte sitter bra och han avskyr knäppet långt bak på Zero DC (han fick prova sin mammas sele), så just nu finns ingen sele jag gillar helt 100% Hurttas sele sitter dock bra på honom även om den glider lite, men fungerar bra ändå på honom.

Har hittills inte hittat en sele som jag är 100 % nöjd med.
Har Hurrtas active sele men tycker bröstplattan är för bred. Den skaver liksom mellan frambenen. Sitter annars stadigast av de jag provat.

Hurrtas Y sele. Sitter inte stabilt. Flyttar sig för mycket från sida till sida.

Julius K9; Gillar utformningen, men sitter inte heller så stabilt som jag önskar att Hurrtas active gör.

Ska åka till butiken på tisdag och prova DC Copenhagen sele och se om den verkar bättre. Påminner om Hurrtas active, men med smalare bröstplatta

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 240
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 210
Senast: Hermelin
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka