Vilka raser tycker du är fula?

Sv: Vilka raser tycker du är fula?

Förresten måste fråga. Hunden på bilden, vad är det för nåt. Är den fejkad eller? Skulle platsa i en skräckfilm. Vem vill ha en sån?:eek:

Kinesisk nakenhund (+ alla andra nakenhundar)
Foxterrier
Engelsk bulldogg
Fransk bulldogg
Affenpincher
Afghan
American Staffordshire Terrier
Amerikansk Cocker Spaniel
Bassett
Bedlingtonterrier
Coonhound
Blodhund
Bostonterrier
Boxer
Bracco Italiano
Mastiffer
Bullterrier
Cane Corso
Cavalier King Charles Spaniel
Cesky Terrier
Chow-Chow
Dogo Argentino
Dogue de Bordeaux
Galgo
Grand Danois
Greyhound
Griffon spp
Japanese Chin
KBT
King Charles Spaniel

osv osv

Helt enkelt alla som..
..ser farliga ut..
..har korta ben
..har intryckta eller väldigt långa nosar
..har konstig päls (dreads, ultra fluff)
..är byggda som tunnor
..konstiga rygg/nos/ben linjer
..har mkt löst skinn

Ja jag är lite petig

Minst fagraste hundraserna jag vet är bullterrier och schnauzer.
Några fler som inte är direkt favoriter:
Taxar
Vinthundar.
Spanielhundar
De flesta terrier
(dock ej jack russel)
Farao
Corgi
Chihuaua
Pudlar
Vorsteh
Korthårig collie
Bearded collie
Curly coated retriever
Schäfer och malinois
(tycker inte direkt dom är fula, men tråkiga)

(OT: vackrast i mina ögon är boxer, långh. collie, gd, terv/groenendal, svensk lapphund & liknande, amerikansk bulldog och pälsbollar i stil med new foundland - ovtjarka - leonberger , landseer m.fl. Ja också råttor såklart<3 )

KL

Vilken gammal tråd :D Men när den nu är återupplivad kan jag ju säga vad jag tycker.

Bedlingtonterrier (ful men på nåt sätt lite gullig ändå)
Mellan- och riesenschnauzer
Borderterrier (har svårt för hundar som ser ut som farbröder)
Soft coated wheaten terrier
Bichon frisé

kl

Innan hade jag också en lista (i mitt huvud) på hundar som inte tilltalar mig utseendemässigt. Men med åren har jag blivit klokare. Det är individen som räknas. Och oftast gillar man djuren i ens omgivning oavsett hur dom ser ut.

Nu har jag gjort en helomvändning från att bara kunnat tänka mig "söta" raser med mycket päls till att faktiskt överväga att skaffa oss en staffe eller en fransk bulldog i framtiden. :)

Finns väl en ras som inte tilltalar mig utseendemässigt alls och det är pudel av alla storlekar. Då har jag ändå haft en kompis som haft en så jag träffar den mycket, men nej inget för mig.

Däremot har jag en större lista i huvudet med raser som inte tilltalar mig med deras egenskaper!

Kl
Boxer
Fransk bulldogg (De som inte är så extremt avlade kan vara fina)
Engelsk bulldogg
Mops (De som inte är så extremt avlade kan vara fina)
Chinese crested dog (Framför allt de nakna)
Mexikansk nakenhund
Flatcoated retriever
Curly coated retriever
Dalmatiner
Rumpklippta Löwchen
Rumpklippta Portugisiska vattenhundar
Mastino napoletano
Shar pei
Alla pudlar (men framför allt storpudlar)
Räkschäfrar

kl

Kul att tråden vaknat!

Schäfer, golden och labrador är kanske inte fula, men riktigt tråkiga. Spaniels går inte heller hem.

Föredrar däremot många raser som räknats upp här. Mexaren :d

Får man väcka liv i denna igen? Det var ju en rolig tråd tyckte jag som trodde att mina åsikter var ganska... udda. Men håller med majoriteten här när de säger att Cavalier och Chihuahua är två väldigt fula easer. Ryser varje gång jag ser en Cavalier. Det har hänt att jag har sett en söt sådan en gång, men majoriteten av dem är bara så fula.

Blev chockad över att så många tycker att amstaffs är fula? Jag är själv inte en kamphundsperson (bull, amstaff etc) men tycker att staffarna är SÅ fina!

Skönt att se att mina älskade spetsar inte verkar vara så motbjudande haha.

Kan inte förstå det här med att chihuahua skulle vara en ful ras?! Fast å andra sidan........

tumblr_o3ii8rT5qO1tp1xcuo1_1280.jpg

:love: Nä aldrig, världens finaste i mina ögon.

Senast ändrad:
Jag och mina två chinese crested (en naken och en pälsad) känner oss väldigt förolämpade.av tråden ;) Fast jag tycker det finns fula nakenhundar också, men rent generellt tycker jag rasen är fin. alla raser har väl fula enstaka exemplar.
12650928_10153825541747456_182535500276035747_n.jpg

Men raser jag tycker är mindre fina då:
Griffoner
Bulldog
Extrema mastiffer där allt bara hänger
Pekineser
Mops (fulsöta dock)
Laekenois
Tibetansk spaniel

Sen tycker jag vissa hundar blir fula om man stylar pälsen fel. Vildvuxna ansikten på små tanthundar är ju inte roligt. En fult klippt pudel blir ju inte vacker. Fast då är det ju egentligen inte rasen i sig, utan felaktig pälsvård som gör det.

Sen här hunden är dock inte söt någonstans. Missväxt under fosterstadiet har gjort den rätt missbildad. Nej inte photoshop (tyvärr)
bigOriginal.jpg

Bedlingtonterrier pga. Ser ut som en dinosaurie. Men det kan också ha sin lilla charm. Skulle förmodligen inte påpeka eller tycka hunden var ful ifall jag såg en irl.

Jag och mina två chinese crested (en naken och en pälsad) känner oss väldigt förolämpade.av tråden ;) Fast jag tycker det finns fula nakenhundar också, men rent generellt tycker jag rasen är fin. alla raser har väl fula enstaka exemplar.
12650928_10153825541747456_182535500276035747_n.jpg

Men raser jag tycker är mindre fina då:
Griffoner
Bulldog
Extrema mastiffer där allt bara hänger
Pekineser
Mops (fulsöta dock)
Laekenois
Tibetansk spaniel

Sen tycker jag vissa hundar blir fula om man stylar pälsen fel. Vildvuxna ansikten på små tanthundar är ju inte roligt. En fult klippt pudel blir ju inte vacker. Fast då är det ju egentligen inte rasen i sig, utan felaktig pälsvård som gör det.

Sen här hunden är dock inte söt någonstans. Missväxt under fosterstadiet har gjort den rätt missbildad. Nej inte photoshop (tyvärr)
bigOriginal.jpg

Stackars hund! Felaktig avel som leder till missbildningar alltså.. Då kan vi börja prata fula människor.

Tycker det beror på var jag ser hunden.
Ser ibland en som är ute och går med ett gäng hundar av rasen greyhound och nä inte vackra när dom går koppel promenad men satsa vad snygga dom är på banan samma med bruks schäfer kan vara så vackra och samtidigt se ut som en tråkig höst beroende på var jag ser schäfern och så håller det på.

Sedan har jag mycket inlärd ful het hos hund då jag vet hur ohälsosamt det är.

bigOriginal.jpg

Jag ser bara det här:

latest

:p Tycker fruktansvärt synd om hundstackarn men mitt i allt det där så blir det lite fulsött.

Utseendemässigt har jag svårt för de flesta raserna som faller under sällskapshundar hos SKK. Kortnosar, hundar med extrema mängder päls, chihuahuor, pudlar...

tycker huskys är fruktansvärt fula och kan inte förstå all fashination folk har för dem, överhuvudtaget är djur med blå ögon läskiga.
sen tycker jag dobermans och feta labbar är riktigt fula med , och alla osunda raser som mops och frallor de ser inte kloka ut.

Liknande trådar

Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 548
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 628
Senast: jolan
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Jag har sedan tidigare en schipperke, en tik på 5,5 år. På senare tid har min sambo börjat intressera sig för hundar och talar lite löst...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 060
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar