Vilka raser tycker du är fula?

Sv: Vilka raser tycker du är fula?

Det finns inga fula hundar :eek::(

Nej, ångra mej, det finns en skitful hund, men tkr synd om den dock :mad:

SamUgliestDogLulu.jpg

AHHH jag ble skitans rädd när jag såg bilden.....:rofl:
Var har du hittat den bilden???? de va de värsta jag sett....
annars en mindre attraktiv ras e curly retriver,uuhhh

Oj oj, det är många. :)

Här kommer några iaf:
Alla Nakenhundar
Vinthundar
Dandydinmonterrier stava?!
Rotweiler
Bulldoggar
Bullterrier
Chiuwaua stava?!
Papillon
TAXAR!
PUDLAR

Finns många fler, men kommer inte på dom just nu. :)

AAAAAAAAAHHHHH!
Du kunde väl länkat istället, höll på att kissa på mig! :mad: ;)

Det finns mååånga raser jag tycker är "mindre vackra"
De jag kommer på på rak arm är

Pudlar
Eng. Bulldog
Basset
Bedlington Terrier
De flesta vavvor (finns dock ett fåtal fina exemplar)
Tervurense
Schäfer
Bichon Frise (dock är de ursöta om de är kortklippta, men jag har bara träffat en sån)
I princip alla raser som ser ut som om de krockat med en vägg

haha men du har väl ingen strävhårig :P nää azta är ju en sällskaps hund mest <)

Nä, men en korthårig ;) Dom ser ju lika ut i kroppen. Bara pälsen som gör skillnaden ju :P

Nä, men en korthårig ;) Dom ser ju lika ut i kroppen. Bara pälsen som gör skillnaden ju :P

ja men en strävhårig ser ju ut som en gubbe i ansiktet xD Curly coated o flatcoated är ju också typ lika i kroppen bara pälsen som är skillnad :P

Jag tycker väl inte att det finns någon ful hund..
MEN det finns en ras som jag bara inte STÅR UT MED...mexicansk Naken hund (buhhh) hur kan man avla på desa..

åhh shar pei (såå vackra) Men dock inte särskilt hälsosamma..inte skk`s:mad:

hade man fått göra personliga påhopp hade du vart påhoppad som f'n av mig nu

asså va fan är det här för j'vla tråd? ni skriver vilka hundar ni tycker e fula o aldrig skulle kunna ha, vad f'n är det liksom? alla hundar är fina på eget sett och ni som skriver typ, mexikanska nakenhundar, hur kan man avla fram nåt så fult? liksom va? dom är helt underbara..
jag vet att inte påhopp och så men ja kunde inte hålla mig..
hemsk tråd

Jag tror inte Flo-jo skrev att man inte ska avla på kinesiska nakehundar för att dom är fula, utan just för själva hundrasens skull.
Dvs att h*n är mot avel på kinesisk nakenhund?

Rätta mig om jag har fel Flo-Jo!

men gud..va fan e d för fel på d då

Jag tycker personligen att det är åt helskotta fel. Men det har varit massvis med trådar om detta innan , så jag länkar dom åt dig så slipper det bli ännu en diskussion om det.

*kl*
Nu har jag funderat sen igårkväll på vilken ras jag tycker är ful men jag kommer faktiskt inte på nån..... Har funnits en del som jag inte alls har tyckt om utseendemässigt men sen efter att ha träffat en sån hund så har jag hittat att de har sin charm och då är de ju inte fula längre...

Är ledsen, hittade inte trådarna. Om någon annan hittar dem kan ju de länka. Jag tror de är lite väl gamla kanske. Nåja. Förklaring:

* De flesta som är "mot" denna ras är emot de flesta raser som man anser vara "osund". För att få fram nakenheten hos en Chinese crested måste man avla på en letal gen (dödlig). Det är därför man inte kan avla på enbart två nakehundar( naken+ naken= dödalig utgång för valparna). Man måste avla naken+powder puff. Då får man en kull med valpar där vissa är nakna och vissa föds med hår.

*Kineser har ofta problem med tandlossning som är en "produkt" av hårlösheten.

* Sist "men inte minst" är de ju hårlösa och måste ha kläder på sig för att klara kyla och vintern bra. På sommaren måste de ibland skyddas från solen också. Man anser att en hund ska vara hund och att detta är en "dalt-ras".

Står mer ingående i trådarna så jag ska försöka få upp dem. Tror inte folk vill ha ännu en diskussion om detta.

MOPSEn av de fulaste hundraser jag känner till,de ser ut som de har sprungit in i en vägg.Luktar illa.Plus att deras jäkla snorklande läte driver en till vansinne.
Kinesisk nakenhundCreepy får ailienkänsla av denna hundras.

Fast chinese crested är ju inte riktigt samma som mexikansk nakenhund :p

MatildaVivvi har nämnt att hon har både kines och mexikan i en annan tråd. Så jag tog det här exemplet eftersom att hon ville ha en förklaring på varför man inte gillar kines/mexican/vissa andra hundraser. Mexikaner vet jag för övrigt inte ngt om.

Senast ändrad:

hmm, de jag tycker är mindre vackra:
Grand Danois(eller hur man nu stavar)
taxar!så oproportioneliga med den långa kroppen och korta ben
schäfersom går på haserna:crazy:
+ många, många fler...

Jag tycker alla raser har sin charm, för mig finns ingen ras som är ful, jo, möjligen fulsöta då, men de har ändå sin charm.

Får väl tillägga. Hunden på bilden är faktiskt ful i mina ögon.

Liknande trådar

Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 548
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 628
Senast: jolan
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Jag har sedan tidigare en schipperke, en tik på 5,5 år. På senare tid har min sambo börjat intressera sig för hundar och talar lite löst...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 060
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar