Vilka raser tycker du är fula?

Sv: Vilka raser tycker du är fula?

kl

Jag måste hålla med om att jag inte heller tycker att det finns några hundar som jag kan kalla direkt fula. Däremot skulle jag aldrig välja att köpa

Schäfer
Rottis
Doberman
Staffe

Men det är ju himla skönt att alla tycker olika!

jag tycker att pudlar är väldigt fula:crazy:
sen gillar jag inte långhåriga raser (jo om de är kortklippta)
med det är ju inte alltid utseendet som räknas..

blandraser (slängiga fula ingen karraktär)

Blandraser kan väl se ut precis hur som helst? Och karaktär har iaf dom jag har haft hur mycket som helst av :D

Kan du verkligen påstå att denna är ful och karaktärslös?

Foto0079.jpg

:DVad är det här för skit trråd egentligen :cry::confused::mad:

Visst, alla har olika åsikter. Det är dom denna tråden frågar efter. MEN hallå!? Alla har sin "egen" ras! Du kan ju inte ta ett steg utanför huset utan att se en hund du anser vara ful gå förbi! Du vet själv vilka raser du i princip hatar. Jag har självklart också raser jag tkr mindre om, vissa hemskt fula faktiskt. Men!? Det vet jag ju också att alla andra har. Alla tkr olika, för tänk vad hemskt om alla hade gillat Sheltie :D Då kanske inte det funnits någon kvar till mig nu i Augusti då jag ska "få" min lille prins! Kan ni inte täbka å det positiva sättet istället?? Allt blir så himla mkt roligare, trevligare och framför allt er stämningsfullt då!

Håll fast för er ras och lycka till! :)

Hoppas det jag skrivit har sagt er något och att ni kan ta åt er
För nu har jag sagt min mening!

Bye bye!

Strävhårig Vorsteh
Jämthundar och gråhundar, iallafall när alla här uppe har minst en varsin. Vissa kan vara charmiga och jättesöta men om de bara är jakt hundar och inte ett dugg sällskap så är de så himla tråkiga.

Fick ju höra idag att min hund var "förjävla ful" :(

Kul att det var sånna hundar jag har då xD Men du kan väl inte tycka att Azta är tråkig ;)

:ddet finns ingen ful hund tycker jag , bara det att man kanske inte tycker att dom är fina men fult är ett stort ord , hundar som jag ogillar är nog pudlar och sånt. men ingen är ful vissa är väldigt trevliga med

ja alla tycker ju olika , jag älskar rottis amstaff mm : )

Tycker ingen hundras ät ful men finns hundraser jag kanske inte skulle välja först personlighetsmässigt sätt men skulle kunna tänka mig alla raser. Fast jag fördedrar mellan-stora hundar..men det har inget med utseendet att göra utan helt och hållet min lathet!
Och precis som ella_pella undrar jag vem skapar en sådana här tråd??? Hatras eller inte håll sådant för er själva!

Senast ändrad av en moderator:

Jag tänker inte säga att någon ras är ful. Men som en del tidigare skrivit så finns det raser som kanske tilltalar en mindre. Exempel på detta i mitt fall är:

Schäfer
Labrador
Golden Retriver
Pudel
Rottweiler
Collie

Jag har väääldigt svårt för Riesenschnauzer framför allt svarta. När jag var liten vart jag påhoppad av en sån och nu ogillar jag tyvärr rasen bara för det. Jag tycker de är fula, obehagliga, och är ju övertygad att rasen i sig är bufflig (även om det egentligen kanske inte är så).

Pudel
Bichon Frisé
Foxterrier
"skrynkelnäsor"

Sådana där "snöhundar med blå ögon" ser lite läskiga ut, vet inte om alla i den rasen är sådana:confused:

Snöhundar = Polarhundar ( Alaskan Malamute / Sibirian Husky )

Och nej alla har inte blå ögon :)

Jag skulle aldrig skaffa mig en hund som är långhårig.

Hatar pälsvård så därför kommer jag alltid att ha strävhåriga hundar.

äsch, klart att man kan tycka att en del hundraser är fula! skönhet ligger ju alltid i betraktarens ögon och bara för att hundarna inte är vackra att se på behöver inte det betyda att de är dåliga hundar.

jag tog tråden som skriven med glimten i ögat, och blir inte ett dugg upprörd över att folk tycker att mina raser är de fulaste som finns. min framtida ras tycker jag faktiskt också är ganska ful, men vill jag ha något fint att titta på kan jag ju köpa en orkidé istället.

*kl*
Jag kan bara inte tänka mig att någon kan tycka att min "lille" kille (storväxt för att vara sheltie) är ful :love:

Själv tycker jag om de flesta raser så länge de inte är "överavlade" som vissa utställnings schäfrar eller bassets.. *twitch*

Det finns inga fula hundar :eek::(

Nej, ångra mej, det finns en skitful hund, men tkr synd om den dock :mad:

SamUgliestDogLulu.jpg

Jag tänker inte säga att någon ras är ful. Men som en del tidigare skrivit så finns det raser som kanske tilltalar en mindre. Exempel på detta i mitt fall är:

Schäfer
Labrador
Golden Retriver
Pudel
Rottweiler
Collie

Hur kan man tycka en collie är ful ? :eek::eek::eek:
Dessutom har du ju räknat upp dem finaste raserna !! :love::p

185.jpg

Shar pei e ju med söta, dom har bara för.. mkt skinn på kroppen :D

Shar-PeiArt.jpg

Liknande trådar

Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 548
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 628
Senast: jolan
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Jag har sedan tidigare en schipperke, en tik på 5,5 år. På senare tid har min sambo börjat intressera sig för hundar och talar lite löst...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 060
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar