Vilka raser tycker du är fula?

Sv: Vilka raser tycker du är fula?

cavaljer king charles
Cocker spanjel

Sen tycker jag bulldogar är ohyggliga att vara i närheten av. Plågsamt. jag har hela tiden lust att ta tag i nosen och räta ut allting så de slutar snarka, rossla. Så de kan andas ordentligt.... De ser bara missbildade ut..

labrador är också ganska tråkiga och intetsägande.. Känns lite som avtrubbad nötkreatur..

dalmatinerPrickar överallt! och efter den där filmen 101 dalmatiner.. var det fullt av dem eller ska vi säga fult av dem i området där jag bor..
Nu är de flesta omplacerade eller döda? Skit jobbiga hundar som hade en tendens att hamna hos fel folk ett tag. Kanske inte rättvist av mig att dömma ut en ras när jag bara träffat dem hos "fel" folk.. Men urs vilka jobbiga hundar.. Till på köpet hatar både gammel hunden och min rottis dem. Ögon över allt tycks de tro...:eek:

Alla nakenhundar (Jag tycker att dom ser ut som någon blanding mellan försöksdjur och hyena i size small)

pekinese

Faraohund

Engels bulldogg (Jag tänker andningsproblem när jag ser dom)

Clumber spaniel (Tjocka, massiva kroppar och litet huvud!)

Bedlington terrier (Jag ser verkligen ingen charm i dom)

Dalmatiner

Bullterrier [ryser]
bullterrier.jpg

Senast ändrad av en moderator:

KL

Suck, vad svårt att inte försvara ens egna raser :p

Jag får sitta på händerna här :p speciellt eftersom en användare har skrivit hela rasgruppen fastän det kan skilja otroligt mycket mellan de 10-15 raserna som ingår (vet inte just nu i huvet exakt hur många)....

Jag tycker att den engelska är så lik en minigris att jag misstagit en för en gris flera gånger :o

Tur att vi bulleägare har lite självinsikt då, och ofta refererar till våra hundar som just "grisen". :D (Eller grislingar, om det är valpar....) På ett kärleksfullt sätt, förstås... ;)

Pudel - blä
Afghanhund - aldrig att en sådan ska få sätta sina tassar i min lägenhet *spysmiley*
+ nästan alla raser med "hängande" ögon (dvs. undersidan av ögat hänger ner lite, tänk er irlänsk setter

Bedlington terrier
Puli
Komondor

Ända sen jag visste vad hund var tror jag att jag tyckt att Bedlingen hemskt ful faktiskt :devil:

Sen gillar jag inte "korv" pälsen.

Nu försvarar jag igen ras! Men vad är det för fel på hundar med hängöron :confused: Undrar bara, tkr det är knäppt att tycka att öronen förstör hela hunden . Men men... Och vad menar du emd "tänk irländsksetter" ?? Obs, stavning.

Nu försvarar jag igen ras! Men vad är det för fel på hundar med hängöron :confused: Undrar bara, tkr det är knäppt att tycka att öronen förstör hela hunden . Men men... Och vad menar du emd "tänk irländsksetter" ?? Obs, stavning.

Ögon står det ju :p

Mellan o riesenschnauser
Afghan
Am.Cockerspaniel
Am.Staff
Greyhound
Borzoi
Basset Hound
Bedlington
Schnauzer
Eng. bulldog
Mellan o storpudel
Korthåriga stora taxar
Boxer
Bullterrier
Kerry blue, Aierdale, lakeland terier mfl liknande

oj detta blir svårt :d men ja tycker nog Pitt bull, amstaff, borzoy, golden, varghund å vita grandanios... å dom flesta små vovvar förutom tibetansk spaniel å mops å naken hund :D

De raser som inte ser sunda ut tycker jag är fula..
Utställnings schäfrar, shar pei, Engelsk bulldogg vissa mastiff-typer, pekignese (lr hur de stavas) mfl.
Sen finns det raser som bara inte tilltalar mej (Flat, alla "naken-raser", Tervuren, Collie mfl. mfl).
Sen finns det ett fåtal raser som jag tycker är riktigt vackra och tilltalande!

Jag kan inte annat än hålla med dig ang det där med sunda raser.
Dock har jag inte så mkt emot Flat, Collie och nakenraser.
Något som jag har otroligt svårt för är små hundar med massor av päls som man knappt ser fram och bak på... Tex Shih tzu tycker jag att är en otroligt ful ras.
(tacka vet jag vinthundar) :angel:

---
tillägger; Jag är överlag sådan att jag har svårt för hundar som är så små att huvudet inte når upp till mitt knä. Undantagen finns dock, men då ska hunden se riktigt fräch och sund ut. (i mina ögon då)

Senast ändrad:

Alla hundar med intryckt nos och/eller underbett tycker jag är fula.

Sedan alla dessa långhåriga golvmoppar som man knappt kan se är hundar - typ Old English Sheepdog osv.

Nakenhundar tycker jag ser så extremt löjliga ut. :D

hängöron gör mig inget, men nu skrev jag ju hängögon :D

Den absolut fulaste rasen som finns är....

JAPANESE CHIN

(Den mest osunda ras jag träffat på nära håll eller va man ska säga; Ögonen håller på att ramla ut, nosen är så intryckt att de inte kan bete sig som en normal hund... tex. leka eller bara gå en normal promenad och så har dom så mycket ärftliga fel)

Och alla andra "slängda ivägen hundarna" :P

Liknande trådar

Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 548
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 628
Senast: jolan
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Jag har sedan tidigare en schipperke, en tik på 5,5 år. På senare tid har min sambo börjat intressera sig för hundar och talar lite löst...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 060
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar