Vilka medel (även natur) fungerar bäst emot artros?

Sv: Vilka medel (även natur) fungerar bäst emot artros?

En häst som har artros i min närhet har det i knäna. Går upp till 145 cm hoppning, hippar forhoppningsvis i ghs i år. Så nä, men varje dag måste de röra på sig. Sålänge de har muskler runtomkring området som stabiliserar funkar det. Hästen jag menar går 1 h i skrittmaskin varje dag, vilor är inga problem men den timman i skritten räddar hans liv.

Kan tillägga det du undrar efter, hästen får glucosamin varje dag :)

Sv: Vilka medel (även natur) fungerar bäst emot artros?

Vår gammel man på 27 år har en del förslitningar samt artroser i sina ben, han får hyalonsyra vilket hjälper kanon. Det kör jag med under hösten och vintern när han står inne nattetid, på sommaren går han ute på bete och får då nypon istället vilket funkar då när han kan vara mer i rörelse.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 939
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 252
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar